Utakat és kamionparkolót épít a Colas Dunaharasztiban, a Coca-Cola HBC magyarországi központjában.
A Coca-Cola HBC Magyarország 1996 óta folyamatosan fejleszti és bővíti magyarországi gyártói és raktárkapacitását. 2023. decemberében készült el dunaharaszti központjában az új PET3 gyártósor és az azt befogadó csarnok. Ehhez kapcsolódóan fejlesztette a vállalat a rakodási, logisztikai és raktározási teljesítményét.
A főváros közelében működő gyár raktárkapacitása öt focipályányi, azaz 38 ezer négyzetméter. Ezek gördülékeny megközelítése érdekében új nyomvonalon két új utat épít a Colas, valamint egy régebbi utat megerősít és kiszélesít.
A projekt részleteiről Szentgyörgyi Zsolt, a Colas projektvezetője portálunknak elmondta, hogy az új úthálózatra a meglévő egységek kiszolgálása, valamint a közeljövőben a Coca-Cola HBC Magyarország területén tervezett fejlesztések – például új raktárépületek felépítése – eléréséhez és kiszolgálásához van szükség.
2023 novemberében kezdték el a Dunaharaszti telepen a Feltáró út 1., 2., 3. építését, összesen 1300 méter hosszan. Az előbbi kettő teljesen új nyomvonalon valósul meg, míg utóbbi egy régebbi, keskeny aszfaltos út, amelyet megerősítenek és kiszélesítenek.
A tavaly év végén elkezdett munkálatok során elkészítették az útépítéshez szükséges bevágásokat, kialakították a záportározókat. Nagy kihívást jelent az útburkolat alatt húzódó közművek kiváltása illetve védelembe helyezése. Szentgyörgyi Zsolt elmondta, a kivitelezés során a munkaterületen a földben futó régi közművezetékeket számos helyen kézzel kellett feltárni, hogy annak megsértése nélkül kiderítsék, hogy az adott vezeték merre vezet tovább és mi a célt szolgál.
Az új úthálózat kialakításához a mintegy 5500 tonna aszfaltot a Colas Út Zrt. Dunaharaszti aszfaltkeverő üzeméből szállították a kivitelezés helyszínére.
A három út kiemelt szegéllyel készül, míg az új, mintegy 2000 négyzetméter területű kamionparkoló térkő burkolatot kap.
A Colas szakemberei kiépítették a munkaterület egészén a csapadékcsatornát és a közvilágítást is. Az útburkolat alatti közművek kiváltása mellett az út végén támfalat is építenek. A projekttel 2024. augusztusában készülnek el.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.