2024.09.17, Kedd
A tervezettnél öt nappal korábban elkészült a Kőröshegyi völgyhíd sarucseréje

A tervezettnél öt nappal korábban elkészült a Kőröshegyi völgyhíd sarucseréje

magyarepitok.hu

2024.09.11. 09:05 - Hegedűs Gergely

Többek közt egy 160 tonnás autódaru és sarunkként 18, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelőrendszert alkalmaztak a minél gyorsabb kivitelezés érdekében.

Hirdetés

A tervezettnél öt nappal korábban, már szerda délután - várhatóan 13 órakor - visszaadják a forgalomnak teljes szélességében a Kőröshegyi völgyhidat - közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az MTI-vel. Közép-Európa legnagyobb viaduktjának munkáiról lapunk egy részletes képriporttal is jelentkezett.


Rendelésre készült, egyedi saruk

Azt írták, hogy a munkálatok során mintegy harminc szakember, "egy 76 méter emelőmagasságú, 160 tonnás autódarut és sarunkként 18, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelőrendszert alkalmaztak. A cél az volt, hogy az elmúlt 17 évben elhasználódott és most cserélt egyenként közel 10 tonnás szerkezeti elemeket a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban kiemeljék, majd pedig az újakat beillesszék.

"A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez volt az első sarucsere. Mindez előre tervezett munka volt, a híd biztonságos, jó állapotban van" - hangsúlyozta az MKIF Zrt. "Az új saruk egyediek, rendelésre készültek Németországban - tették hozzá.


Korrózióvédelmet és aszfaltozást is végeztek

A közlemény szerint a lezárás ideje alatt minden olyan beavatkozást is megcsináltak, amelyek egyébként forgalomkorlátozással járnak.

Elvégezték a híd dilatációs elemeinek korrózióvédelmét a teljes keresztmetszetben, ahol szükséges volt aszfaltoztak és a padkát is helyreállították, meggyorsítva ezzel az M7-es autópálya szintrehozási munkálatait. Kijavították a szalagkorlátot és a fénytörő hálókat is.

Emlékeztettek, hogy az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából (melyek egyenként 4500 tonna terhet tartanak, amikor a helyükön vannak), három már erősen elhasználódott, és cserélni kell azokat.

ÚtépítéshídépítésKőröshegyMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Hírlevél

Hirdetés