A SOLTÚT kivitelezésében mintegy 5 kilométert adtak át a projektből, melynek második ütemén még dolgozik a cég.
Elkészült a soltvadkerti elkerülő szakaszának északi üteme – a teljes elkerülő utat, mint többször is beszámoltunk róla, a SOLTÚT Kft. kivitelezi. Ennek során a Soltvadkertet északról és keletről is elkerülő 53. számú 8,8 km hosszú 2x1 sávos útszakaszon többek között 5 db körforgalmú csomópont, egy vasútvonal feletti új híd, egy 800 méter hosszú bekötőút, egy kerékpáros aluljáró, közúti ellenőrzőhelyek, valamint buszöblök épülnek – derül ki a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium közleményéből. A projekt kiviteli, technológiai és megvalósulási terveit a Speciálterv Kft. készítette el.
Az átadón részt vett és felszólalt Temerini Ferenc polgármester, valamint Kiszli László, a SOLTÚT ügyvezető igazgatója, akik a kiváló együttműködést hangsúlyozták. Kiszli László ismertette a cég két és fél év alatt elvégzett munkáját: kiemelte a legnagyobb műtárgyat, a Budapest-Kelebia vasútvonala felett átívelő hidat (a kivitelezésről itt külön cikket írtunk), illetve a egy másik különleges műtárgy megépítéséről is szót ejtett, mely a Vadkerti-tóhoz kivezető kerékpáros út aluljárója. Utóbbi lehetővé teszi, hogy a kerékpáros forgalom a közút érintése nélkül biztonságosan át tudjon haladni a nagy forgalmú, új nyomvonalú 53-as és 54-es főút alatt - mutatott rá az ügyvezető, ahogy a vira.hu is összefoglalta.
Font Sándor országgyűlési képviselő szintén részt vett és felszólalt az eseményen. Facebook-posztban ki is fejtette:
a most átadott szakasz után következő, még hátra lévő 4 kilométert legkésőbb december 20-án vehetik birtokba a járművek. Tíz éve tartó folyamat végével készül el az út, melynek során egy autópályákra jellemző forgalom-terhelésből lélegezhet fel a város.
A most befejezett I. ütem során - a 8,8 km hosszú nyomvonalból - most közel 4,8 km készült el. A 2x1 sávos szakasz 7,5 m útburkolat szélességgel és 12 m koronaszélességgel, illetve 3,5 m sávszélességgel került kialakításra.
Az út egy négyágú csomópontból indul, majd a nyomvonal külön szinten keresztezi a 150 sz. Budapest-Kelebia vasútvonalat, melyet egy körforgalmi csomópont követ. Szintén körforgalmú csomópont épül az új út és a Vadkerti tó felé vezető út találkozásába, a kerékpárosok számára kialakítandó külön szintű átvezetéssel, valamint a Kecskemét irányába haladó 54. sz. főúttal való találkozásába is.
A fejlesztés részeként közúti ellenőrző hely, buszöböl és a főpályát keresztező önkormányzati és földutak rávezetései is megépültek.
A II. ütemhez kapcsolódóan folyamatban van két körforgalmú csomópont építése az új nyomvonal és az 5405 j. Soltvadkert-Kiskunmajsa-Szeged összekötő út valamint az 53. számú főút találkozásába, kerékpárút, valamint a főpályát keresztező önkormányzati és földutak kivitelezése.
A beruházás első ütemének nettó összege 9,5 milliárd forint volt, a teljes kivitelezés értéke pedig nettó 15,8 milliárd forint.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.