2024.10.16, Szerda
Hamarosan újra két sávon lehet majd haladni a Pásztó közelében futó összekötő úton
Illusztráció

Hamarosan újra két sávon lehet majd haladni a Pásztó közelében futó összekötő úton

Forrás: HE-DO

2024.10.15. 08:01 - Szabó Ákos

A vízmű telephelyén keresztül, külön erre a célra épített rémpán tuddja csak megközelíteni a munkaterületet a HE-DO.

Hirdetés

Hasznos és Mátrakeresztes között, a hasznosi víztározónál a balodali félpálya leszakadt a földmű rézsű megcsúszása miatt. Ennek következtében 2023. augusztusa óta félpályás közlekedés lehetséges ezen a rövid útszakaszon.

A projektnek köszönhetően hamarosan újra megindulhat a kétsávos, kétirányú forgalom, biztonságos földmű kiépítése mellett – derül ki a generálkivitelező HE-DO tájékoztatójából. A projekt a Magyar Közút Nzrt. megrendelésében, hazai finanszírozással valósul meg. Alvállalkozóként a visszatartó rendszerek megépítését a KM Építő Kft. végzi el október végén.

A munkálatok szeptember elején kezdődtek el és szerződés szerint 60 naptári nap áll rendelkezésre a kivitelezésre.

 

 

„A projekt különlegessége a lecsúszott rézsű felület megközelítésének organizációja jelenti. A lecsúszott rézsű és ez által a munkaterület az ÉRV Zrt. (a helybeli vízművek – a szerk.) telephelyén keresztül közelíthető meg ráadásul oly módon, hogy az épület fala és a rézsűt támasztó régi, meglévő támfal között rendelkezésre álló hely alig 2 méter. Külön feljáró rámpát kell építenünk és óvatos, körültekintő módon kell a munkagépeinkkel dolgozni, nehogy megsérüljön a közeli üzemépület és a rézsűben található különböző szolgáltatók távközlési vezetékei” – ismertette a projekt érdekességeit Reichardt Jenő, a HE-DO főépítésvezetője.

 

A beruházás az alábbi munkafolyamatokat tartalmazza:

  • bal pálya szerkezetének bontása
  • megmozdult töltéstömeg elbontása a támfal felső síkjáig, majd a töltés visszalépcsőzése a felezősávig
  • tükör tömörítése
  • geotextília terítése a lépcsőzésre és a tükörszintre
  • töltés visszaépítése
  • pályaszint alatti utolsó 4 méteren méterenként georács fektetése
  • védőréteg és földmű felső 50 cm építése, majd pályaszerkezet kialakítása
  • rézsű védelme 15 cm magasságú geocellával

 

Grafika: he-do.hu

A felújítás során a megcsúszott földmű és pályaszerkezet teljes elbontását majd pedig újjáépítését végzik el a fenti részletrajz szerint.

„A forgalom félpályás elterelése, a pálya és földmű bontás már megtörtént, jelenleg a meglévő rézsű lépcsőzése, új töltéstest készítése zajlik. Ezután következik a pályaszerkezet építése, a vízelvezető rendszerek felújítása és kiépítése, a visszatartó rendszerek építése, forgalomtechnikai elemek kiépítése, valamint a terep- és környezetrendezés”

– számolt be a főbb munkafolyamatokról a főépítésvezető.

ÚtépítésHE-DOKM Építő Kft.Magyar Közút Nonprofit Zrt.HasznosPásztóMátrakeresztesútfelújításrézsűcsúszás

Hírlevél

Hirdetés