A KM Építő munkájával születik újjá a már leromlott állapotba került szárazföldi hídrendszer.
Alig másfél hete, hogy március 1-jén lezárták a Flórián térnél a déli hidat, azóta ütemezetten, a terveknek megfelelően haladnak a munkák. A kivitelező egyelőre főleg bontási munkákat végez; látványos folyamat volt, ahogy először nagygépekkel felmarta az aszfaltot a hídpályán – írja közleménylében a beruházó Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Ezt követően most a szakemberek részletes állapotfelmérést végeznek a híd pályalemezéről, hogy az eredmények ismeretében a legbiztonságosabb és a legmegfelelőbb műszaki megoldást válasszák.
A nagyszabású észak-budai hídfelújítási projektről, melyet a KM Építő Kft. kivitelez lapunkban is többször beszámoltunk már. A kiviteli terveket a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. készítette. Most a BKK információinak köszönhetően részletezni tudjuk az eddig elvégzett munkálatokat:
A marási munkák befejeztével láthatóvá váltak a vasbeton pályalemez hibái. A tönkrement szigetelésen átfolyó, sóval szennyezett víz több helyen károsította a pályalemezt, ezeken a helyeken a felső vasak rozsdásodása is megfigyelhető. A pályalemez állapotát, a károsodás mélységét és kiterjedését a felújításon dolgozó tervezők és mérnökök is vizsgálják, műszerrel mérik az esetleges sószennyezettségét, majd meghatározzák, hogy pontosan milyen javítások szükségesek.
A Flórián téri felüljárókat legutóbb 2002–2003-ban újították fel. Korszerűsítésükre azért van szükség, hogy az elkövetkezendő évtizedekben is biztonságosan lehessen használni. A szennyeződések és a nedvesség elsősorban a hőtágulási (dilatációs) réseknél, a pillérek környezetében, valamint az útpálya szegélyei mentén viselték meg a hidat.
A beruházás során a szakemberek
A szerkezet műszaki állapota miatt szükségszerűvé vált a Flórián téri felüljárók felújítása. A csaknem egy évig tartó korszerűsítés célja, hogy a főváros és az agglomeráció közlekedésében jelentős szerepet betöltő útszakaszt további évtizedekig biztonságosan lehessen használni.
A felüljárók műszaki állapota a legutóbbi korszerűsítésük óta jelentősen romlott: a szennyeződések és a nedvesség megviselték, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, emiatt a betonacélok rozsdásak, a betonfelületek tönkrementek. A BKK közérményében hangsúlyozza: mint beruházó és a főváros közlekedésszervezője mindent megtesz, hogy a várhatóan 2026 tavaszáig tartó felújítás idején is a lehető legjobban kiszolgálja az arra közlekedők igényeit, egyúttal biztosítsa a munkavégzéshez szükséges területet.
Fontos átkötő út fejlesztésén dolgoznak dimbes-dombos tájon.
Lenti és Hernyék között az Alpok Terra dolgozik.