Az MKIF látványosan halad a hamarosan elrajtoló óriásprojekt előkészítésével.
Rendszeresen beszámolunk az M1-es autópálya hónapokon belül a fő kivitelezési szakaszba lépő fejlesztésének előkészítéséről. A hatalmas beruházásról lapunk rendszeresen beszámol, és nemrég egy átfogó interjú részeként nemrég Németh Tamástól, a beruházó MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatójától értesülhettek olvasóink új fontos részletekről. Így tájékoztatást kaptunk a most is bemutatott előkészítő munkákról, illetve arról is, hogy legkésőbb 2025. szeptember elsején a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt.
A mintegy 80 kilométeres bővítés során
az M0-s autóúttól az Ács és Bábolna térségében található Concó pihenőig újul meg a pálya burkolata és bővül 2x3 sáv + ITS sávra (ez utóbbi rövidítés az intelligens leállósáv kifejezést takarja) az M1-es.
Az előkészítő munkák már tavaly ősszel elkezdődtek és azóta is folyamatosan zajlanak a tényleges kivitelezés pedig idén szeptemberben kezdődik majd el. Az M1-est kezelő és mindezeket a munkákat fővállalkozóként is végző az előkészítési feladatokról rendszeresen közöl Facebook-oldalán frissítéseket. Most arról írnak, hogy
Az M1-es autópálya bővítésének előkészületeként, 2-3 kilométerenként folyamatosan alakítanak ki vészhelyzeti leálló öblöket.
Mindez azt a célt szolgálja, hogy a bővítés ideje alatt műszaki vagy bármilyen probléma esetén, a lehető leggyorsabban el lehessen hagyni a forgalmi sávokat és a szalagkorláton kívül várhassák meg az érintettek a segítséget.
Az öblöket kiegészítve, a bővítésben érintett mérnökségeinken kamionmentő is készenlétben áll majd 0-24 órában, hogy műszaki hiba vagy baleset esetén minél rövidebb idő alatt felszabadítható legyen a pálya – emelik még ki.
A mintegy 5 kilométeres négysávos út 55 milliárd forintból épült meg, az átadását eredetileg februárra tervezték.
Az M0-s és Balatonvilágos között a pálya mindkét irányában szabadon lehet haladni végig, és augusztus végéig nem lesz újabb felújítás ezen a szakaszon.