A balesetveszélyt csökkenti, a tartósságot növeli a szalagkorlátokat leváltó új elválasztás által az MKIF.
Egy szakaszon már telepítésre kerültek az új betonelemek az M7-es autópályán, Siófok közelében – tudatta közösségi oldalán a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Ahogy azt lapunk májusi cikkében is jeleztük, a biztonságosabb közlekedés érdekében a szalagkorlátot betonelemekre cseréli az MKIF az M7-esen. A projektnek számos hozadéka van, többek közt:
A posztban arra is felhívták a figyelmet, hogy a pálya nem marad növényzet nélkül: a kerítéshez közelebb újra lesznek majd fák, bokrok, cserjék.
Külön kitértek a munkálatok ütemezésére, amelyet a nyári forgalomhoz igazítanak: eszerint csak keddi, szerdai és csütörtöki napokon fognak beemelési munkát végezni reggel 6 és délután 2 óra között. A munkavégzés ideje alatt a leállósávon, az azon kívüli időszakban pedig irányonként 2 forgalmi sávon (külső és leálló sávon) haladhat a forgalom. A munkaterületet mozgó tereléssel, ütközéselnyelővel fogják biztosítani.
Projektnyitó sajtótájékoztatón ismertette a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Csongrád-Csanád, Békés és Bács-Kiskun vármegyei útfelújítási munkálatokat. A régióban mintegy 91 kilométernyi útszakaszt modernizálnak, két beruházás Mórahalmon valósul meg.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.