A V-Híd és az R-Kord munkájával kialakított felüljáróval megvalósult a 4805. jelű út átvezetése a 100-as számú vasútvonal és a 4-es számú főút fölött.
Az Ebes-Debrecen közötti vasúti korszerűsítés részeként megépült a Határ úti felüljáró és a hozzá kapcsolódó ötágú körforgalom Debrecenben. A szakaszt érintő vasútvonal-fejlesztés – amely a most átadott projektet is tartalmazza – a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósul meg, a kivitelezést a V-Híd Építő Zrt. és az R-KORD Építőipari Kft. konzorciuma végzi több mint 13,7 milliárd forintból.
A Határ úti felüljáró megépítésével megvalósult a 4805. jelű út átvezetése a 100-as számú Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonal és a 4-es számú főút fölött.
A 4. sz. főút a felüljáró környezetében 2x1 sávosról 2x2 sávosra bővült, ezzel biztosítva a felüljáró miatt megváltozott forgalomtechnikai átmenetet. A Budapest felől érkezőknek a Határ út felé balra kanyarodó sáv és lámpás kereszteződés biztosítja a zavartalan közlekedést, a Debrecen felől érkezőknek jobbra kanyarodósáv épült. A közösségi közlekedés résztvevőinek kétoldali buszöblöt alakítottak ki.
A Püspökladány-Debrecen vasúti vonalszakasz felújítása két ütemben valósul meg. Püspökladány és Ebes között 2017 nyarán kezdődtek meg a munkálatok, a kivitelezés a tervezett ütemben halad, és várhatóan 2020 szeptemberében fejeződhet be.
A pályageometriát érintő teljeskörű átépítések az idei évben megtörténtek Hajdúszoboszló és Kaba állomás vágányhálózatának átépítésével. Kaba térségében átadták a 4-es számú főutat és a vasútvonalat keresztező felüljárót. 2020 során elkészülnek a vasúti vonalszakasz felújításához köthető egyéb átépítések, köztük:
Az Ebes-Debrecen közötti szakasz felújítása 2018 nyarán indult el, és 2020 év elején fejeződhet be. A beruházás során 7,65 kilométeren épült át a nyíltvonali pálya és korszerűsítették a felsővezeték-rendszert. A pálya ezt követően alkalmas lesz 160 km/h sebességű közlekedésre.
A Püspökladány-Debrecen vasútvonal korszerűsítésének célja a szolgáltatási színvonal növelése, a menetidő csökkentése, továbbá a biztonságos és környezetbarát közlekedés feltételeinek megteremtése.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.