A korszerűsítés mostani szakaszában a Nyugati pályaudvar és a Városligeti elágazás közötti 5,6 kilométeres pályaszakasz újul meg.
Augusztus végén befejeződik a ceglédi (100a) vasútvonal felújítása, a munkálatok miatti módosított menetrend augusztus 31-ig van érvényben – adott tájékoztatást a MÁV Zrt. A vasúttársaság mintegy 4 milliárd forintot csoportosított át idén saját forrásból a ceglédi vonal Nyugati pályaudvar előtti szakaszának felújítására.
A fejlesztés részeként a pályaudvar és a Városligeti elágazás között 5,6 kilométeren átépítik a vágányokat, emellett a távközlési eszközöket, a biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket is karbantartják.
A vonal átépítése májusban kezdődött meg, a felújítás első és második szakasza július elejére befejeződött. Jelenleg a bal vágány felújítását végzik a Nyugati pályaudvar és a Városligeti elágazás között, a szakasz egy részén az alépítményt már megépítették, hétvégenként pedig a váltócserék folytatódnak.
A Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalon a még augusztus 31-ig fennálló korlátozásokról, az érvényben lévő menetrendi módosításokról a Mávinform oldalán tájékozódhatnak az utasok.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.