A fejlesztés keretében 11 kilométeren cserélték ki a síneket, a felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások a vonalon.
Megújult Mezőzombor és Nyíregyháza között a Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vasútvonal a MÁV Zrt. saját beruházásában a MÁV FKG Kft. munkájával mintegy egymilliárd forintból.
A május elején kezdődött munkálatokban:
Legutóbb az 1970-es évek végén építették át ezt a vasúti szakaszt, ezért a pálya állapota leromlott, gyakoriak voltak a műszaki meghibásodások, és több helyen kellett korlátozni a sebességet.
A felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások, tarthatóbbá vált a menetrend, megbízhatóbban működhet a debreceni állomásról vezérelt központi forgalomirányítás is.
A SWIETELSKY Vasúttechnika évekkel ezelőtt azzal a céllal indította útjára ösztöndíjprogramját, hogy lehetőséget kínáljon a fiatal mérnökhallgatóknak, hogy az egyetemen megszerzett elméleti tudást valós projektek során kamatoztathassák. A vállalat az eltelt évek tapasztalataira építve idén ősszel újabb lehetőséget kínál a BME hallgatói számára.
Két vármegyét érintő vasúti korszerűsítés mérnöki és műszaki ellenőri feladataira írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. A nyertes ajánlattevő a 140. számú vasútvonal, Kiskunfélegyháza- Szeged-Rendező szakaszának modernizációjában vehet részt.