A fejlesztés keretében 11 kilométeren cserélték ki a síneket, a felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások a vonalon.
Megújult Mezőzombor és Nyíregyháza között a Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vasútvonal a MÁV Zrt. saját beruházásában a MÁV FKG Kft. munkájával mintegy egymilliárd forintból.
A május elején kezdődött munkálatokban:
Legutóbb az 1970-es évek végén építették át ezt a vasúti szakaszt, ezért a pálya állapota leromlott, gyakoriak voltak a műszaki meghibásodások, és több helyen kellett korlátozni a sebességet.
A felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások, tarthatóbbá vált a menetrend, megbízhatóbban működhet a debreceni állomásról vezérelt központi forgalomirányítás is.
Pár év múlva a Havanna-telep és a Szent Lőrinc-telep érintésével egészen a Gloriett-telepig közlekedhet a 42-es villamos.
Huszonöt közlekedési beruházás, köztük motorvonatok beszerzése, a Déli körvasút II. ütemében szereplő fejlesztések, a gödöllői- és a csömöri HÉV rekonstrukciójának és az M2-es metróval való összeköttetésének előkészítése is megvalósulhat egy új kormányhatározat szerint, még az uniós támogatási kérelmek elbírálása előtt.