A fejlesztés keretében 11 kilométeren cserélték ki a síneket, a felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások a vonalon.
Megújult Mezőzombor és Nyíregyháza között a Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vasútvonal a MÁV Zrt. saját beruházásában a MÁV FKG Kft. munkájával mintegy egymilliárd forintból.
A május elején kezdődött munkálatokban:
Legutóbb az 1970-es évek végén építették át ezt a vasúti szakaszt, ezért a pálya állapota leromlott, gyakoriak voltak a műszaki meghibásodások, és több helyen kellett korlátozni a sebességet.
A felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások, tarthatóbbá vált a menetrend, megbízhatóbban működhet a debreceni állomásról vezérelt központi forgalomirányítás is.
A Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a SWIETELSKY Magyarország Kft. valósíthatja meg az óriásprojektet.
31 darab vasúti műtárgyat újítottak fel, illetve építettek, három futballpályányi új peront alakítottak ki – több érdekes adat derül ki ebben a videoban arról, hogy mi minden készült el 2021 decemberében a Gödöllő-Hatvan vasútvonalon.