A fejlesztés keretében 11 kilométeren cserélték ki a síneket, a felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások a vonalon.
Megújult Mezőzombor és Nyíregyháza között a Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vasútvonal a MÁV Zrt. saját beruházásában a MÁV FKG Kft. munkájával mintegy egymilliárd forintból.
A május elején kezdődött munkálatokban:
Legutóbb az 1970-es évek végén építették át ezt a vasúti szakaszt, ezért a pálya állapota leromlott, gyakoriak voltak a műszaki meghibásodások, és több helyen kellett korlátozni a sebességet.
A felújításnak köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások, tarthatóbbá vált a menetrend, megbízhatóbban működhet a debreceni állomásról vezérelt központi forgalomirányítás is.
A Rákosrendező-Esztergom vasútvillamosítási projekt minden eleme végéhez ért: a dorogi vasútállomás és buszmegálló is megújultak.
Ütemtervnek megfelelően halad a STRABAG, a Belfry, a Swietelsky Vasúttechnika és a Thales a 80a vasútvonal korszerűsítésével.
A következő években pedig jelentős korszerűsítések jönnek a 2021-ben 175 éves hazai vasúton.