Albertfalván nem csak a székesfehérvári, hanem a pusztaszabolcsi vonalon érkező szerelvények is megállnak majd. Számos további fejlesztés mellett P+R parkolót is kialakíthatnak.
Dél-Buda egyik fontos közlekedési kapcsolata, az Albertfalva vasúti megállóhely lép szintet a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV együttműködésében, kezdődik a tervezés. Az agglomerációs forgalmat is bonyolító megálló beruházásának részleteiről a helybeliek és az érintettek véleményét várja a BFK online kérdőívében, ennek kapcsán írt Facebook-posztot Vitézy Dávid, az állami cég vezérigazgatója.
Mint kifejti,
Albertfalva már most is létező vasúti megállóhely, de az itt egymás mellett haladó székesfehérvári (30a-s jelülésű) és pusztaszabolcsi (40a) vonalak közül csak az előbbiek vágányai mellett vannak peronok, viszont az utóbbiaknál lenne igazán szükség rájuk.
A vezérigazgató rámutat: a BFK Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiájának részeként az elővárosi vonatok számának emeléséhez a két, Érd városától párhuzamos vonalon olyan összehangolt közlekedési rendet vázol fel, amely lényegében a vonatok sebesség szerinti szétosztásán alapul.
Ehhez Albertfalván új megálló kell, hogy az elővárosi személyvonatok a 40a vonalon tudjanak majd itt megállni.
A beruházás két résztvevője az új megálló tervezésén dolgozik:
Vizsgálat alatt van a P+R és K+R (Kiss and Ride - rövid várakozási idejű) parkoló kialakítása, de ezek elhelyezéséről még végleges döntés nem született – erről is elmondhatják a kérdőív kitöltői a véleményüket.
Vitézy Dávid azt is leírja: kiemelt figyelmet fordítanak a környék zöldfelületeinek megóvására. Mivel a fejlesztés célja az is, hogy a Fehérvári úti villamosokhoz egyszerűen lehessen a helyszínről eljutni, mert ez az átszállás kulcsfontosságú a Budai Fonódó villamos és az elővárosi vonatok között.
Emlékeztet: a megálló még hangsúlyosabb szerepet fog kapni a Déli Körvasút elkészülte után, amikor innen vonattal nemcsak a Déli pályaudvar felé lehet sűrűn eljutni majd, de a Déli Körvasúton át Pestre is az új megállókba és Kőbányára, a távlatban tervezett vasúti alagút utáni forgalmi rendről nem is beszélve, amikor innen átszállás nélkül a Nyugati pályaudvar is elérhető lesz majd.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.