2024.02.26, Hétfő
Dél-budai vasúti megállót fejleszt a BFK – várják a véleményeket
A fotó forrása: Vitézy Dávid/Facebook

Dél-budai vasúti megállót fejleszt a BFK – várják a véleményeket

Forrás: Vitézy Dávid / Facebook, BFK

2021.12.22. 14:30

Albertfalván nem csak a székesfehérvári, hanem a pusztaszabolcsi vonalon érkező szerelvények is megállnak majd. Számos további fejlesztés mellett P+R parkolót is kialakíthatnak.

Dél-Buda egyik fontos közlekedési kapcsolata, az Albertfalva vasúti megállóhely lép szintet a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV együttműködésében, kezdődik a tervezés. Az agglomerációs forgalmat is bonyolító megálló beruházásának részleteiről a helybeliek és az érintettek véleményét várja a BFK online kérdőívében, ennek kapcsán írt Facebook-posztot Vitézy Dávid, az állami cég vezérigazgatója.

 

Mint kifejti,

Albertfalva már most is létező vasúti megállóhely, de az itt egymás mellett haladó székesfehérvári (30a-s jelülésű) és pusztaszabolcsi (40a) vonalak közül csak az előbbiek vágányai mellett vannak peronok, viszont az utóbbiaknál lenne igazán szükség rájuk.

 

Átfogó vasúti stratégia részeként valósul meg

A vezérigazgató rámutat: a BFK Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiájának részeként az elővárosi vonatok számának emeléséhez a két, Érd városától párhuzamos vonalon olyan összehangolt közlekedési rendet vázol fel, amely lényegében a vonatok sebesség szerinti szétosztásán alapul.

Ehhez Albertfalván új megálló kell, hogy az elővárosi személyvonatok a 40a vonalon tudjanak majd itt megállni.

 

Ezek a beruházás elemei

A beruházás két résztvevője az új megálló tervezésén dolgozik:

  • akadálymentes lesz,
  • lift és új peron is készül,
  • és a vasút mindkét oldalára kerülnek kerékpártárolók.

Vizsgálat alatt van a P+R és K+R (Kiss and Ride - rövid várakozási idejű) parkoló kialakítása, de ezek elhelyezéséről még végleges döntés nem született – erről is elmondhatják a kérdőív kitöltői a véleményüket.

 

A Déli Körvasút elkészültével még fontosabb lesz Albertfalva megállóhely

Vitézy Dávid azt is leírja: kiemelt figyelmet fordítanak a környék zöldfelületeinek megóvására. Mivel a fejlesztés célja az is, hogy a Fehérvári úti villamosokhoz egyszerűen lehessen a helyszínről eljutni, mert ez az átszállás kulcsfontosságú a Budai Fonódó villamos és az elővárosi vonatok között.

Emlékeztet: a megálló még hangsúlyosabb szerepet fog kapni a Déli Körvasút elkészülte után, amikor innen vonattal nemcsak a Déli pályaudvar felé lehet sűrűn eljutni majd, de a Déli Körvasúton át Pestre is az új megállókba és Kőbányára, a távlatban tervezett vasúti alagút utáni forgalmi rendről nem is beszélve, amikor innen átszállás nélkül a Nyugati pályaudvar is elérhető lesz majd.

A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.

VasútfejlesztésBudapest Fejlesztési Központ (BFK)MÁVAlbertfalvaBudapestvasútfejlesztés