Az InnoTrans egyik egyedi elemeként a vasúti közlekedési eszközök teljes tárházát felvonultatják a kiállítók a mintegy 3,5 kilométeres vágányfelületen.
Az évek óta fejlődő magyar vasútfejlesztés nem véletlenül volt a Magyar Építők legutóbbi magazinjának a fókuszában: jól jellemzi az ágazatot, hogy hazánkban a következő időszakban mintegy 2000 milliárd forintnyi fejlesztés várható a gördülőállomány, további 4000 milliárd pedig a közlekedési infrastruktúra területén. A növekedő üzletágnak egyre több jelentős szereplője van, egyre komolyabb teljesítményeket felmutatva, erre épül a néhány hónapja elindított kötött pálya rovatunk is.
Az ágazat egyik legjelentősebb európai eseményét bemutatva idén májusban több anyagban is beszámoltunk a németországi Münsterben megrendezett Nemzetközi Pályaépítési Kiállításról, amelynek fedett kiállítótere 15 ezer négyzetméteres volt, az akár 30-40 tonnás, több mint 100 méter hosszú vasúti pályaépítő gépek pedig 3 kilométernyi vágányon sorakoztak fel.
Most újabb nagyszabású találkozóra készül az európai közlekedésépítő szakma: szeptember 20. és 23. között Berlinben rendezik a tizenharmadik InnoTrans közlekedési technológiai vásárt.
A kétévente megrendezésre kerülő esemény irányvonalát öt szegmens határozza meg:
Az InnoTrans események egyik különleges eleme a kültéri pályakiállító terület, amelyen egy összesen 3500 méteres vágányfelületen a tartálykocsiktól a villamosokon át a nagysebességű vasútig a vasúti közlekedési eszközök teljes tárházát felvonultatják a kiállítók.
Az Európa legjelentősebb közlekedési technológiai vásárán természetesen a magyar vasútépítés is képviselteti magát, lapunk pedig ennek megfelelően többek közt a helyszínen készített riportokkal, fotókkal és videókkal jelentkezik az eseményről.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.
Az ÉKM közlekedési infóján az építési miniszter a magyar közlekedés rendszerét átalakító programot hirdetett.