Elkezdődött az öblök kitakarítása a Colas Alterra és a Swietelsky kivitelezte projektben, mely elérte a 25 százalékos készültségi fokot.
Gárdonyban lakossági tájékoztatót tartottak a Velencei-tavi partfal komplex felújításáról, ami a Colas Alterra Zrt. és a Swietelsky Magyarország Kft. kivitelezésében valósul meg. A 14 milliárd forintos fejlesztés 2017 végén kezdődött, a beruházásban lecserélik a tó elavult partvédműveit és rekonstruálják a partfalat. Emellett természetvédelmi, áramlásjavító és vízminőség-védelmi kotrások történnek.
A sajtóeseményen a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság igazgatója elmondta, a projekt elérte a 25 százalékos készültséget. Csonki István az MTI érdeklődésére közölte, hogy nyár végére a készültség meghaladhatja a 40 százalékot is, a teljes projektet pedig 2021 őszére kell befejezni. Az igazgató jelezte, az eredeti tervekben szerepelt a csónakkikötők és a közvilágítás fejlesztése is, de az unió ezeket nem támogatta, így erről lemondtak.
A kivitelezést végző Velence 2016 konzorcium képviseletében a Colas Alterra Zrt. vezérigazgatója, Görbedi László elmondta, hogy 25 öbölben végeznek majd kotrást, további tizenegy helyen pedig áramlásjavító kotrást. A tó öbleiben ütemezetten megkezdődött a felhalmozódott iszap eltávolítása, ezek egy részét a már meglévő Cserepes-szigeti zagytéren helyezik el, a többit ideiglenes vagy végleges zagyterekben.
A partfalfelújításokat többek közt a sukorói VVSI evezőspályánál, a sukorói szabadstrandnál, a Drótszamár kempingben, valamint a velencei Déli kanyari kikötő és hajóállomás területén végzik.
A lakossági kérdések nagy része a csónakkikötőkben lévő vendégmólókat érintette, amelyeket a mederkotrások miatt elbontanak, ám uniós forrásból nem építhetők vissza. Válaszaiban Csonki István elmondta: jelenleg huszonöt kikötő van a tó körül mintegy háromezer méternyi mólóval, a felmérések szerint ennél kevesebb is elegendő. Jelezte, hogy egymilliárd forintnyi hazai forrásból 1500 méter vendégmólót építenének, a finanszírozási kérdésekről az egyeztetések már folynak, a tervek készülnek.
A Velencei-tó partfalának komplex felújításaának célja a tó vízminőségének javítása, a part menti területek természet-közeli állapotának biztosítása, illetve a környezettudatos rehabilitáció, amire európai uniós támogatásból nettó 14 milliárd forint áll rendelkezésre. Korábban a tervezésre a Velencei-tó-Vértes Kiemelt Térségi Fejlesztési Tanács 792 millió forintot nyert el.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.