A rendezvényközpontnak és főbejáratnak épülő mintegy 1500 négyzetméteres beépített alapterületű létesítmény mellett a tesztelés mérnöki feladatainak otthont adó 2333 négyzetméteres épületet is a zalaegerszegi cég alakítja ki.
Hamarosan elkezdődhet a munka a zalaegerszegi tesztpálya épületein. A komplexum főbejáratát és a rendezvényközpontot is magába foglaló központi tömböt és a tesztpálya felhasználóinak munkateréül szolgáló technikai épületet a helyi illetőségű ZÁÉV Építőipari Zrt. alakítja ki egy 2,3 milliárd forintos fejlesztésben – derül ki az uniós közbeszerzési információkból.
A tesztpálya főbejáratát és a rendezvénycsarnokokat egy 1528 négyzetméter beépített alapterületű épületben alakítják ki, emellett létrehoznak benne egy irodaközpontot is. A technikai épület beépített alapterülete 2333 négyzetméter lesz, a tömb a tesztpálya felhasználóinak fog speciális kialakítású munkalehetőségeket nyújtani, műhelyeket és irodákat alakítanak ki benne.
Az autóipari központ használata iránt eddig már legalább 20-30 cég érdeklődött, köztük a BOSCH, a Continental, a thyssenKrupp és a Knorr-Bremse is, a több ütemben zajló munkálatok várhatóan 2020-ra érnek véget.
Az összesen 40 milliárd forintos zalaegerszegi tesztpálya projekt során a kontinensen egyedülálló komplexumot alakítanak ki, melyben járműipari kutatás-fejlesztési és tesztelési tevékenység zajlik majd. A 250 hektáros területen egyes útszakaszok kivitelezése már megkezdődött a beruházás első ütemében, melyet a Duna Aszfalt végez el nettó 3,3 milliárd forintból.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.