A terv szerint Kőbánya-Kispest és Monor között járna az a vonat, amely mind Budapestről, mind vidékről nagyban megkönnyítené a Liszt Ferenc repülőtér elérését.
Elkészült a budapesti repülőtéri vasút építésének megvalósíthatósági tanulmánya – írja a Világgazdaság a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása alapján. E szerint a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a kötött pályás közlekedésbe Kőbánya-Kispest és Monor állomások a reptérán át történő összekötésével kapcsolnák be, 22 kilométer hosszú, az országos vasúthálózatba illeszkedő kétvágányú, villamosított pályával.
Azok, akik tömegközlekedéssel akarnak Budapest belvárosából a reptérre utazni, a kőbánya-kispesti megállóban szállhatnak fel a vonatra, ami innen bekanyarodik majd a repülőtér területére, ezután pedig folytatja útját Monor felé. A fejlesztés így a dél- és kelet-magyarországi nagyvárosokból is lehetővé teszi a légikikötő gyors megközelítését, hiszen nem kell bevonatozni a belvárosba, hanem közvetlenül el lehet majd érni a repteret.
A korábbi, meghiúsult tervek között szerepelt a 3-as metró reptérig történő meghosszabbítása, illetve hogy a Nyugati vagy Keleti pályaudvarról gyorsvasút közlekedjen Ferihegyre. Ehelyett egyedül a Ferihegy 1-es terminált kapcsolták be a vasúti hálózatba: a Ferihegynél kialakított megállót felüljáróval kötötték össze a reptérrel. A néhány százmillió forintos, uniós pénzből megvalósult beruházás elkészülte után nem sokkal azonban bezárt az 1-es terminál.
A budapesti repülőteret a várossal összekötő vasút azonban az utóbbi időben már nem csak a kormányzati tervekben szerepel: a reptér növekvő forgalma is sürgeti a kötött pályás összeköttetés megteremtését, sőt, a 2024-es budapesti olimpiai pályázat közlekedésfejlesztési projektjei között is kiemelt helyet foglal el.
A beruházás összege még nem ismert, hiszen a fejlesztés egyelőre az előkészítés fázisában van, ezt uniós forrásokból fedezik. A projekt megvalósításáról, a beruházás finanszírozásáról és ütemezéséről a fejlesztési tárca szerint majd a kormány dönthet. Egyelőre nem tudni, mikor kezdődhet el a beruházás, és mikor szállíthat utasokat a Ferihegyre tartó vonat, de mivel a budapesti olimpia előkészítői is számolnak a reptéri vasúttal, nem kizárt, hogy az uniós ciklus második felében elindul.
Két csoportszobával, mintegy 374 millió forint értékben.
BUILD IT Mérnökiroda Zrt. munkájával építészeti, belsőépítészeti átalakítások valósulnak meg, és az újonnan tervezett gépészeti rendszert ellátó berendezéseket telepítenek.