A főváros felől Debrecenbe vezető vonal vágányai és állomásai is megújulnak, lehetővé téve a 160 km/h-s sebességet.
Kiírták a közbeszerzést a Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz felújítására. A TED-en megjelent értesítő szerint a munkálatokkal a vonatok 160 km/h-s sebességét biztosító vágányok épülnek ki mintegy 32 kilométeren. A jelenleg megengedett sebesség 120 km/h.
A projektben emellett
Idén júliusban Győri Balázs, a NIF Zrt. koordinációs főmérnöke a tervezett vasúti fejlesztésekről beszámolva ismertette a Szolnokot Záhonnyal összekötő 100-as vasútvonal terveit. Ebből kiderült, a 100-as vonal rekonstrukciója jövőre a Püspökladány-Ebes szakasszal és a kabai cukorgyári rendező részleges megújításával folytatódik.
2018-2019-ben valósulhat meg az Ebes-Debrecen-Apafa szakasz átépítése, a megyeszékhely állomásának átmenő és peronos vágányaival együtt. Apafán megszűnik majd a személyforgalom, az állomást az iparvágányok kiszolgálásának megfelelően építik át. Villamosítással együtt járó felújítás várható Püspökladány–Biharkeresztes között 2018-19-ben.
A tervek elkészültek Szolnok teljes felújítására is, de megvalósulásuk pontos dátuma még kétséges.
A NIF közleményéből kiderült, a fenti projektek előzményeként 2015-ben fejeződött be a teljeskörű felújítás a 100-as és a 120-as vasúti vonal közös szakaszán: a Szolnok-Szajol 6,4 km hosszú vasúti pályán, illetve a 100-as vasútvonalon Szajol-Püspökladány között 67,7 km hosszan.
A NIF azt írja, eredményes közbeszerzési eljárás esetén a most kiít Püspökladány-Ebes szakaszt 2017 nyarán kezdhetik el építeni, a munkák 2020-ra befejeződhetnek.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.