2024.11.24, Vasárnap
Elrajtolt a közbeszerzés a Püspökladány-Ebes vasútvonal fejlesztésére
(iho.hu)

Elrajtolt a közbeszerzés a Püspökladány-Ebes vasútvonal fejlesztésére

magyarepitok.hu

2016.11.21. 12:00 - Hegedűs Gergely

A főváros felől Debrecenbe vezető vonal vágányai és állomásai is megújulnak, lehetővé téve a 160 km/h-s sebességet.

Hirdetés

Kiírták a közbeszerzést a Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz felújítására. A TED-en megjelent értesítő szerint a munkálatokkal a vonatok 160 km/h-s sebességét biztosító vágányok épülnek ki mintegy 32 kilométeren. A jelenleg megengedett sebesség 120 km/h.

A projektben emellett

  • különszintű vasúti-közúti kereszteződések épülnek ki, Kabán közúti felüljáró épül,
  • felújítják a vasútvonal felsővezetéki rendszerét,
  • a vasútállomások teljes vágányhálózatát korszerűsítik,
  • az állomásokon fél méter magasságú peronok jönne létre,
  • aluljárók, liftek, perontetők épülnek,
  • az állomások területét akadálymentesítik,
  • zajvédő falak, P+R parkolók, buszmegállók és korszerű utastájékoztatók épülnek,
  • a váltóknál számítógép által vezérelt villamos váltófűtés kerül kiépítésre.
     

Debrecen két év múlva kerülhet sorra

Idén júliusban Győri Balázs, a NIF Zrt. koordinációs főmérnöke a tervezett vasúti fejlesztésekről beszámolva ismertette a Szolnokot Záhonnyal összekötő 100-as vasútvonal terveit. Ebből kiderült, a 100-as vonal rekonstrukciója jövőre a Püspökladány-Ebes szakasszal és a kabai cukorgyári rendező részleges megújításával folytatódik.

2018-2019-ben valósulhat meg az Ebes-Debrecen-Apafa szakasz átépítése, a megyeszékhely állomásának átmenő és peronos vágányaival együtt. Apafán megszűnik majd a személyforgalom, az állomást az iparvágányok kiszolgálásának megfelelően építik át. Villamosítással együtt járó felújítás várható Püspökladány–Biharkeresztes között 2018-19-ben.

A tervek elkészültek Szolnok teljes felújítására is, de megvalósulásuk pontos dátuma még kétséges.

 

A NIF közleményéből kiderült, a fenti projektek előzményeként 2015-ben fejeződött be a teljeskörű felújítás a 100-as és a 120-as vasúti vonal közös szakaszán: a Szolnok-Szajol 6,4 km hosszú vasúti pályán, illetve a 100-as vasútvonalon Szajol-Püspökladány között 67,7 km hosszan.

A NIF azt írja, eredményes közbeszerzési eljárás esetén a most kiít Püspökladány-Ebes szakaszt 2017 nyarán kezdhetik el építeni, a munkák 2020-ra befejeződhetnek.

Mi épül?vasútfejlesztés

Hírlevél

Hirdetés