Hirdetés


Hamarosan Kaposváron is kezdődhet az intermodális csomópont kiépítése
(maeponline.com)

Hamarosan Kaposváron is kezdődhet az intermodális csomópont kiépítése

2017.01.02. 13:51

A több városrészt is egyesítő beruházás városképi, környezetvédelmi és közlekedési szempontból is évtizedekre meghatározza Kaposvár arculatát.


Nem sokkal debreceni után kihirdették a közbeszerzést a kaposvári intermodális csomópont tervezésére és kivitelezésére. A munkálatok során a helyi és helyközi buszpályaudvar és a vasútállomás is egyesül.

A hirdetményben megjelölt feladatsorban többek közt szerepel

  • a négysávos Budai Nagy Antal utca bontása mintegy 500 méteres szakaszon, és ehelyett egy négysávos úgynevezett gyűjtőút kiépítése,
  • három körforgalom létrehozása,
  • a Csík Ferenc sétány meghosszabbítása a Béla király utcáig egy mintegy 800 méteres gyűjtőút megépítésével,
  • 201 darab P+R parkoló építése,
  • az új helyi és helyközi buszpályaudvar létesítményeinek (többek közt pályaudvari épület, sofőrpihenő) felépítése 8 ezer négyzetméternyi térkő burkolat, 500 négyzetméternyi aszfalt és 9 ezer négyzetméternyi beton burkolat kialakításával együtt,
  • egy vasút feletti közúti és kerékpáros híd, illetve egy gyalogos és kerékpáros híd építése a Petőfi tér és a Kapos-folyó közötti szakaszon,
  • környezetrendezés, közvilágítás kiváltása, vasútépítési feladatok (utóbbi során felsővezeték átépítése, utasperon építése),
  • ideiglenes buszpályaudvar(ok) kialakítása a szükséges létesítményekkel.

 

Közeledő városrészek, növekvő zöldfelület

Szita Károly polgármester korábban úgy nyilatkozott, Kaposvár régi vágya, hogy a  Petőfi tér, Dózsa György utca, Baross Gábor utca, illetve a vasút túloldalán fekvő Csík Ferenc sétány által határolt területen végrehajtsák a fejlesztést. A beruházás szerinte városképi, környezetvédelmi és közlekedési szempontból is meghatározó lesz a következő egy évszázadban Kaposváron.

A helyi és a távolsági buszállomás, valamint a vasútállomás egyesítésével nagy terület szabadul fel, ezek egy részén zöldfelület lesz.

A projekt kezeli azt a problémát is, amit a vasút azáltal okoz, hogy megosztja a várost. „Egyesíteni igyekszünk a belvárost és a tőle csak pár száz méterre fekvő, mégis leválasztott cseri vagy donneri városrészeket” – fejtette ki a városvezető, hozzátéve, hogy a fejlesztésnek összesen 14 jelentős eleme van.


Összesen hat városban indul hasonló fejlesztés

A Magyar Közlönyben márciusban megjelent kormányhatározat szerint öt hazai városban összesen 42 milliárd forintból épülhetnének intermodális csomópontok, ezek között ott volt – a tatabányai, nyíregyházi, miskolci, székesfehérvári mellett - a kaposvári fejlesztés is 10,5 milliárdos tervezett összeggel. Ugyanakkor decemberben kiírták a közbeszerzést a debreceni intermodális csomópont kivitelezésére is.

Kaposvárintermodális csomópontközlekedésfejlesztés