Elrajtolt az új budapesti híd tervpályázata

Elrajtolt az új budapesti híd tervpályázata

magyarepitok.hu

2017.06.27. 12:40

Kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között.

A beruházó Kiemelt Kormányzati Beruházások Központ (KKBK) kiírta a Galvani híd megépítéséhez tartozó Új Duna-híd nemzetközi tervpályázatot.

A TED-en megjelent eljárás szövege szerint a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre. Ennek a korridornak a fő mederhídja lesz az új Duna-híd, amire nemzetközi tervpályázatot bonyolítanak le az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítése előtt.

A korridor megvalósíthatósági tanulmányára tavaly novemberben írtak ki pályázatot, amiből kiderült, a tervezendő új közúti szakasz a Fehérvári úttól kezdődik, és a Galvani utca meglévő szakaszának átépítésével kapcsolódik majd a Galvani Duna-hídhoz. Ezután Csepel szigetcsúcson keresztül új nyomvonalon haladva folytatódik a Soroksári Duna-hídon keresztül az Illatos út átépítésével az Üllői úti csomópontig, összesen 7,45 kilométer hosszan.


Az esztétika és a funkcionalitás is fontos

A kiírásban az áll, a KKBK kimondott célja egy máig hiányzó hálózati kapcsolat megteremtése Dél-Budapest városszerkezetében. A kiíró nem kívánja meghatározni, hogy milyen hídszerkezetet kell alkalmazni. A cél egy olyan műtárgy, amely a funkcionalitást, azaz az egyéni és közösségi közlekedés, valamint a hajózás kompromisszummentes kiszolgálását helyezi előtérbe.

A KKBK a pályázatok értékelésének szempontjait is megadta:

1. Esztétika,

2. Innováció,

3. Szerkezeti hatékonyság,

4. Megvalósíthatóság,

5. Karbantarthatóság, üzemeltetés,

6. Költségek, gazdasági szempontok.


Eddig ezek a tervezők kaptak meghívást

A kiírás szerint a pályázatok (pályaművek) vagy részvételi jelentkezések benyújtásának határideje 2017. július 31.

Az eljárás fajtája meghívásos, a résztvevők száma 17, akik közül a már kiválasztottak neve:

  • Arhitektura d.o.o. & Ponting d.o.o.,
  • CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt.,
  • EXPLORATIONS ARCHITECTURE & COWI UK Ltd.,
  • FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.,
  • Marc Mimram Architecture & Associes,
  • Ney & Partners BXL S.A.,
  • Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt.,
  • Richard Meier & Partners Architects LLP & Buro Happold Consulting Engineers P.C.
  • SPECIÁLTERV Építőmérnöki Kft.,
  • UNITEF-83 MŰSZAKI TERVEZŐ ÉS FEJLESZTŐ ZRT. & MSc Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft.,
  • UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt.,
  • Van Berkel en Bos U.N. Studio B.V.


A bírálóbizottság tagjai:

  • Elnök dr. Fürjes Balázs, egyes kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos
  • Társelnök Barsiné Pataky Etelka, Magyar Mérnök Kamara
  • Z. Halmágyi Judit, építész DLA, designer, városfejlesztési szakember, ZHJ Architects
  • dr. Dabóczi Kálmán, BKK vezérigazgató
  • dr. Homolya Róbert, közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos
  • Benczúr László, Ybl-díjas, Prima primissima díjas építész, a Magyar Építész Kamara delegáltja
  • dr Józsa János, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rektora
  • Miklósa Erika, Kossuth-, Liszt Ferenc-, és Prima Primissima-díjas opera-énekesnő
  • dr. Dunai László, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki Karának dékánja
  • dr. Dalmy Dénes, hídtervező mérnök, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  • dr.. Yozo Fujino, a Yokohama National University professzora
  • Michel Virlogeux, Michel Virlogeux Consultant Sarl
  • Aarne Jutila, IABSE vezetőségi tag
  • dr. Biczók Ernő, geotechnikai mérnök, a hannoveri Leibniz egyetem professzora,
  • Fekete György, a Magyar Művészeti Akadémia elnöke
  • dr. Lapos József, szerkezetépítő mérnök, a Szlovák Műszaki Egyetem professzora (póttag)
  • Tuss Réka, beruházási projektmenedzser, KKBK Nonprofit Zrt. (póttag)
közbeszerzéshídépítéstervpályázat