A 8. sz. főút fejlesztése több ütemben történik. Pétfürdő-Hajmáskér között 6,5 km hosszan újult meg a főút.
A főúton közel 30 km hosszan zajlik kivitelezés, a különszintű csomópontok kiépítésével, a 11,5 tonnás burkolaterősítés és a négysávosítás által biztonságossá és gyorsabbá válik Veszprém elérése. Az uniós és hazai források felhasználásával megvalósuló fejlesztések eredményeképpen 2x2 sávos gyorsforgalmi úton, akár 110km/h sebességgel közlekedhetünk – mondta el Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Pétfürdő-Hajmáskér szakasz 11,5 tonnás burkolaterősítésének átadási ünnepségén.
A fejlesztés 2013 tavaszán a hajmáskéri csomópont korszerűsítésével kezdődött. A Hajmáskértől és a 8. sz.-72. sz. főutak csomópontjáig tartó beruházás 2015 tavaszán befejeződött. A kiemelten balesetveszélyes hajmáskéri szakaszon egy 2x1 sávos közúti felüljárót alakítottak ki, megteremtve a biztonságos kikanyarodás lehetőségét Sóly és Hajmáskér irányából is.
A Pétfürdő-Hajmáskér között elvégzett 11,5 tonnás burkolat-megerősítési és útkorszerűsítési munkálatok eredményeként 6,5 km hosszan újult meg a főút.
A balesetveszélyes ösküi csomópontnál egy új felüljáró megépítésével biztonságossá vált a 8. sz. főútra történő ki- és behajtás. Az ösküi gyalogos aluljárót meghosszabbították, a Hajmáskér-Dombóvár vasúti vonal és a Séd patak feletti felüljárókat kiszélesítették. A zajterhelés csökkentése érdekében a főútvonal mellett a lakott oldalon 1,2 km hosszan zajárnyékoló fal létesült.
Tasó László, az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „A 8-as főúton elvégzett és tervezett munkálatoknak köszönhetően Veszprém magas színvonalú közúti összeköttetést kap az M7 autópályáig. A 62-es főút közelmúltban átadott korszerűsítése eredményeként egy európai minőségű útvonal jön létre egészen Dunaújvárosig. Az érintett szakaszok megújítása az útmenti települések összesen mintegy 100 ezer lakójának életminőségét és életlehetőségeit javítja.”
Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője köszönetet mondott a Kormánynak, a beruházónak, a kivitelezőknek, a fejlesztésben részt vevő dolgozóknak. Hozzátette: „A fejlesztések jövőbeni folytatásával a közlekedés biztonsága tovább nő, a lakókörnyezet élhetőbbé válik, a térség vonzóbbá válik a munkahelyteremtés szempontjából is.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzáfűzte: „A hajmáskéri csomópontban és a ma átadott szakaszon befejezett korszerűsítést követően a korábbi sebességkorlátozások megszűntek, így összesen 11 kilométeren lehet 110km/h-val biztonságosan közlekedni. A Székesfehérvárt és Várpalotát elkerülő utak építése folyamatban van. A teljes korszerűsítés 2017-re fejeződik be, ekkortól Székesfehérvár és Veszprém között várhatóan 20 perccel csökken az utazási.idő.”
A beruházást az Öskü 8. út Konzorcium (Közgép Zrt.–Swietelsky Magyarország Kft.) nettó 7.944.923.188 forint értékben végezte, 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.