2019.12.07, Szombat
Akár egy harmadik terminál is létesülhet Ferihegyen
iho.hu

Akár egy harmadik terminál is létesülhet Ferihegyen

vg.hu

2016.06.30. 12:54 - Antal Zsófia

A megnövekedett utasforgalom kiszolgálására számos nagyléptékű fejlesztést hajtanak végre a Liszt Ferenc repülőtéren: többek között megépül a szálloda, és egyre több pénzt fordítanak biztonsági ellenőrzésekre is.

Hirdetés

BUD 2020 néven 50 milliárd forintos beruházási programot hajt végre a Budapest Airport a következő öt évben. A programról Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója számolt be a HVG-nek.

A fejlesztési tervet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője azért alkotta meg, mert az utóbbi két-három évben dinamikus az utasforgalom bővülése, és az idei év első öt hónapjában is 12,5 százalékos növekedést mértek.

A terv legfontosabb eleme egy új utasmóló a B terminálon. Ennek előkészítése már jó néhány hónapja elkezdődött, és akárcsak az öt éve átadott SkyCourt esetében, most is szeretnének magyar kivitelezővel dolgozni. Az új utasmóló építési munkálatai év végén indulnak és mintegy másfél évig tartanak majd.

A BUD 2020 másik kulcseleme a repülőtéri szálloda, melynek megléte a vezérigazgató szerint ma már minden világszínvonalú légikikötő esetében alapvető. A hotel az építkezés megkezdése után 15-17 hónappal fogadhatja az első vendégeket.

A repülőtér utasforgalma a jelenlegi prognózis alapján öt éven belül 15-18 milliósra ugrik. Ha ez valóban bekövetkezik, akkor megépül a most még csak fontolgatott 2C, vagy más néven 3. Terminál is. Közben növelik a terminálon a check-in pultok számát, s jelentősen bővítik és fejlesztik a parkolókat – ezek a fejlesztések részben már most is zajlanak.

A repülőtér biztonsági kiadásai egyre magasabbak lesznek, mert a szabályozás csak szigorodni fog. Emiatt a terv több milliárdos biztonsági beruházásokat is tartalmaz, például valamennyi biztonsági kaput ellátják a legkorszerűbb technológia alapján megépített testszkennerekkel, amelyek nemcsak javítják az ellenőrzés minőségét, hanem az utasok kényelmét is növelik.

Már nem a BUD 2020 részeként, de a repülőtér és a város közúti és vasúti kapcsolatára is készülnek a tervek. A repülőteret Kőbánya-Kispesttel kötik össze, és lesz egy föld alatti állomás a második terminálnál.

A további részletek a repülőtér számára még nem ismertek, mert a vasutak építése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez, az üzemeltetése pedig a MÁV-hoz tartozik. Ennek ellenére Lammers úgy véli, hogy az állomás is akkorra készülhet el, amikorra az új terminál: 2019 és 2021 között.

Ami a gyorsforgalmi utat illeti, a mai forgalom kiszolgálásához egy legalább kétszer kétsávos útra lenne szükség, főleg a már biztosan Budapesten rendezendő úszó-világbajnokság és a labdarúgó EB miatt, de a város a 2024-es olimpia rendezési jogát is elnyerheti. Jelenlegi formájában a gyorsforgalmi út alkalmatlan a növekvő forgalom lebonyolítására.

Mi épül?Liszt Ferenc repülőtér

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés