A hirdetmény szerint a kivitelezőnek a 63 évvel ezelőtt épült korábbi stadion értékeinek megtartása mellett kell modern nemzeti arénát építenie, 60 ezer fős befogadóképességgel.
Az ajánlatkérő Nemzeti Sportközpontok kiírta a közbeszerzést a budapesti Puskás Ferenc Stadion rekonstrukciójának tervezésére és kivitelezésre. A projekt során az idén lebontott régi stadion helyén épül fel az új.
A hirdetmény szerint a közbeszerzés tárgya egyebek mellett
Az 1953-ban átadott korábbi Népstadion építészettörténeti és városképi szempontból értékes elemeit meg kell tartani a kiírás szerint (például a keleti oldal toronyépületének és a lépcsőtornyok karakterét). A tájékoztatóból az is kiderül, hogy a kialakítandó futballpályának megfelelő vízelvezetési és pályafűtési rendszerrel kell rendelkeznie, öntözése automata lesz.
A stadion magon belül a kivitelezés felsorolt részterületei:
Az aréna bontása márciusban kezdődött meg, és a nyár végén fejeződött be, a tervek szerint az új stadiont 2019-ben adják át.
Skardelli György építész-tervező egy korábbi helyszínbejáráson úgy nyilatkozott, a toronyépületet nem bontják le, oda múzeumot terveznek. Az úgynevezett pilonok hasonlóak lesznek, mint a régi épületnél, s ezek tartják majd a fedést biztosító acél szerkezetet.
Példaértékű ötéves pályára tekinthet vissza a PREbeton Zrt., amely pár fős cégként indulva mára havi 5000 köbméteres gyártással büszkélkedhet. A vállalat alapvetően a Market Csoport igényeinek kiszolgálására jött létre, ugyanakkor a folyamatos fejlődésnek köszönhetően itt az ideje, hogy a piac szélesebb körben is megismerje a termékeiben és a technológiájában rejlő lehetőségeket.
A SWIETELSKY Vasúttechnika évekkel ezelőtt azzal a céllal indította útjára ösztöndíjprogramját, hogy lehetőséget kínáljon a fiatal mérnökhallgatóknak, hogy az egyetemen megszerzett elméleti tudást valós projektek során kamatoztathassák. A vállalat az eltelt évek tapasztalataira építve idén ősszel újabb lehetőséget kínál a BME hallgatói számára.