A Vörösmarty tér felújítására és átépítésére mintegy 1,6 milliárd forintot szánnak, a karácsonyi vásárnak nem kell költöznie.
Szeptemberben kezdődhet meg a belvárosi Vörösmarty tér és környéke felújítása, mely várhatóan több ütemben eltart majd 2019 augusztus végéig - derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből. A budapest.hu oldalon csütörtökön közzétett javaslatban a V. kerületi önkormányzat, mint projektgazda a fővárosi önkormányzat tulajdonosi hozzájárulását kéri.
A teret egyedi, természetes lapkővel burkolják le, valamint megújítják a forgalomtechnikai elemeket, az úttartozékokat - a szegélyeket, a parkolásgátló elemeket, a faveremrácsokat - valamint az utcabútorokat. Korszerűsítik a felszíni vízelvezetést, felújítják, illetve cserélik a közműveket és fejlesztik a közvilágítást is.
A téren az egészséges fák megtartása mellett további fákat ültetnének, illetve a Vörösmarty szobor körül gyepes felület létesítenének.
A komplex felújítás elsődleges célja egységes arculat kialakítása a környező utcákkal, a közösségi tér jelleg fejlesztése, valamint az időszakos vásárok közműellátásának előkészítése. Mindeközben meg kívánják tartani a tér jelenleg is hangsúlyos gyalogos forgalmát. A Vörösmarty tér mellett felújítanák a Deák Ferenc utca Bécsi utca és a Vigadó épülete közötti szakaszát, a Vigadó utcát, valamint a Harmincad utcát is.
Jelenleg folyamatban van a koncepcióterv véglegesítése, de a kivitelezési munkák tervezett kezdete szeptember eleje, a projekt befejezésének végső határideje pedig jövő év augusztusának vége. A főváros a felújítás megvalósításában nem vállal anyagi terheket, a beruházást teljes egészében a kerület finanszírozza belügyminisztériumi támogatásból, tervezetten bruttó 1,6 milliárd forintból. A kivitelezés a téli és a tavaszi vásár miatt várhatóan másfél-két hónapig szünetelni fog.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.