Újabb jelentős lépéshez érkezett a Debrecen és Mátészalka közötti főút korszerűsítése.
A Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. építheti ki a Debrecen és Hajdúsámson közötti négysávos közúti kapcsolatot az uniós közbeszerzések értesítője szerint. A nettó 7,449 millárd forintos szerződéses értéken megvalósuló beruházásban mintegy 4,6 kilométeren bővül a jelenleg kétsávos 471-es főút (a 2+850-es és a 7+405-es kilométerszelvények között).
A kapacitásbővítés során a kivitelezőknek három jelzőlámpás csomópontot és mintegy 5,6 kilométernyi szervizutat is építeniük kell.
A projekt része annak az átfogó fejlesztésnek, ami által a korábban halálútként elhíresült 471-es a hajdú-bihari megyehatártól a 4-es főút debreceni csatlakozásáig összesen 31,8 kilométeren újul meg 44,3 milliárd forint hazai forrásból.
A 471-es főút fejlesztésének hajdú-bihari elemei a következők:
A világ egyik első dinamikus forgalomirányítási rendszerét hozta létre a Főmterv és a BME. A tavaly bemutatott ITrafficTools pedig a tervezést is forradalmasíthatja: Pécs elkerülőjénél debütált, nagy sikerrel.
A SWIETELSKY Magyarország Kft. energetikai és technológiai fejlesztéseivel a fenntartható aszfaltgyártásban is élen jár. A vállalat főtechnológus-energetikusával arról beszélgettünk, hogyan csökkentik az aszfaltkeverők energiafelhasználását és a CO₂-kibocsátást, valamint milyen irányban fejlesztik a gyártási technológiát.