Újabb jelentős lépéshez érkezett a Debrecen és Mátészalka közötti főút korszerűsítése.
A Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. építheti ki a Debrecen és Hajdúsámson közötti négysávos közúti kapcsolatot az uniós közbeszerzések értesítője szerint. A nettó 7,449 millárd forintos szerződéses értéken megvalósuló beruházásban mintegy 4,6 kilométeren bővül a jelenleg kétsávos 471-es főút (a 2+850-es és a 7+405-es kilométerszelvények között).
A kapacitásbővítés során a kivitelezőknek három jelzőlámpás csomópontot és mintegy 5,6 kilométernyi szervizutat is építeniük kell.
A projekt része annak az átfogó fejlesztésnek, ami által a korábban halálútként elhíresült 471-es a hajdú-bihari megyehatártól a 4-es főút debreceni csatlakozásáig összesen 31,8 kilométeren újul meg 44,3 milliárd forint hazai forrásból.
A 471-es főút fejlesztésének hajdú-bihari elemei a következők:
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.