Újabb jelentős lépéshez érkezett a Debrecen és Mátészalka közötti főút korszerűsítése.
A Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. építheti ki a Debrecen és Hajdúsámson közötti négysávos közúti kapcsolatot az uniós közbeszerzések értesítője szerint. A nettó 7,449 millárd forintos szerződéses értéken megvalósuló beruházásban mintegy 4,6 kilométeren bővül a jelenleg kétsávos 471-es főút (a 2+850-es és a 7+405-es kilométerszelvények között).
A kapacitásbővítés során a kivitelezőknek három jelzőlámpás csomópontot és mintegy 5,6 kilométernyi szervizutat is építeniük kell.
A projekt része annak az átfogó fejlesztésnek, ami által a korábban halálútként elhíresült 471-es a hajdú-bihari megyehatártól a 4-es főút debreceni csatlakozásáig összesen 31,8 kilométeren újul meg 44,3 milliárd forint hazai forrásból.
A 471-es főút fejlesztésének hajdú-bihari elemei a következők:
A MERKBAU Zrt. példaértékű 35 éves története során először fordul elő, hogy nem egy alapító tulajdonos irányítja a cégcsoportot. Knáb József Igazgatósági Elnökké választása emiatt vízválasztó, ám valójában egy annyira tudatos és szerves folyamat újabb lépcsője, amely önmagában megérdemli a figyelmet. A cégcsoport kulcsembereivel beszélgetve ugyanakkor a 35 év alatt kiforrott alapértékeket is kutattuk, amelyek most a jövő zálogát jelentik.
A SZABADICS Akadémia a jövő mérnökeinek szól és célja, hogy hidat építsen a tapasztalt szakemberek és a fiatalok között.