A csongrádi megyeszékhely egyetlen beruházásban kapott szabadtéri színpadot, sportcsarnokot és focistadiont.
Szegeden átadták a Market Építő Zrt. kivitelezésében megépült szegedi sportközpontot, mely a Szent Gellért Fórum elnevezést kapta. A 2018 áprilisában elrajtolt projektben a tízhektáros területen
A beruházásában emellett amfiteátrum, három teniszpálya, műanyag borítású grundfocipálya, futópálya és egy játszótér is létrejött. A Szeged-Csanádi Egyházmegye új központja négyezer állami gondozott gyermek, valamint 11 ezer diák rendezvényeit szolgálja majd.
A stadion esetében a KÉSZ-csoport gyártotta, és szerelte az acélszerkezetet, míg az előregyártott betonszerkezetet a szegedi Délmagyarországi Vasbetonipar (DVB) Kft., melynek ügyvezetőjével, Török Mihállyal ebben az interjúban beszélgettünk az előregyártás kihívásairól.
A fedett rendezvénycsarnok az edzések mellett kézilabda-, kosárlabda, futsal és tollaslabda versenyeknek adhat otthont. A multifunkcionális, fedett csarnok küzdőtere bővíthető és három részre osztható, a lelátóján 460-an férnek el.
A csarnok sportesemények mellett az egyházmegye intézményeinek tanulói, valamint az állami gondoskodásban élő fiatalok regionális eseményei valósulhatnak meg. Az épületben többek közt edzőtermek, orvosi- és edzői szobák, a kondicionáló terem, a technikai helyiség is kialakításra került.
Ahogy azt korábban is megírtuk, az építkezés átlagosan 200 embernek adott munkát, de csúcsidőben a dolgozók legnagyobb létszáma meghaladta a 400 főt. A kivitelezést bontás előzte meg, ekkor 3500 tonna darált beton keletkezett, amit aztán újrahasznosítottak.
Érdekesség, hogy az országban az elsők közt alkalmaztak feszített pillért a szegedi stadionnál. A szokatlan megoldást a szerkezet karcsúsága és a rövid határidő miatt választották a beruházásnál. A projekt a szerződés szerinti határidőnek megfelelően augusztus közepén zárult le.
A kivitelezéssel kapcsolatos további érdekességek:
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.