A Kopaszi-gátnál épülő MOL Campus 120 méter magasra emelkedik majd: 28 emelete 2500 alkalmazottnak teremt munkahelyet.
Magyarországon egyedi léptékű feladatot vállalt el a Market Építő Zrt. – derül ki a MOL Nyrt sajtóközleményéből: a vállalat építi fel Dél-Budapest egyik meghatározót épületét, a 120 méter magas MOL-székházat. A MOL négykörös tenderen, több magyar és külföldi ajánlattevőből választotta ki a győztest. A beruházásban a projektmenedzsmentet és a műszaki ellenőrzési feladatokat az CÉH Zrt. végzi el.
Miután a MOL Campus névre keresztelt irodaközpont alapkövét tavaly letették, korábban a beruházás magasépítési szakaszát megalapozó munkák zajlottak. A kivitelezés szeptember 12. után rajtolhat el, és a tervek szerint 2022-ben zárul le.
A nemzetközileg jegyzett londoni Foster+Partners és a KINZO, illetve a magyar Finta Studios kollaborációjában megszületett tervek szerinti építkezésen Budapest legmagasabb épületét alakítják ki. A 120 méter magas MOL Campust 28 emeleten, összesen 86 ezer négyzetméteres alapterülettel alakítják ki.
A Rákóczi-híd budai vége közelében, a szintén a Market által kivitelezett hatalmas BudaPart iroda- és lakónegyed projekt közvetlen szomszédságában felépülő létesítmény legfelső szintjén a budapestiek számára is elérhető tetőteraszt, az alatta levő két szinten pedig közösségi tereket alakítanak ki.
Az elmúlt évek egyik legnagyobb közérdeklődését felkeltő beruházásról legutóbb júliusban számoltunk be, amikor a belső terekről tett közzé látványterveket a beruházó. Ezek alapján a 2500 munkavállalónak irodai teret biztosító épületben hatalmas üvegfelületeknek köszönhetően 90 százalékban természetes fény mellett dolgoznak majd a munkavállalók.
Az épület áramellátását részben napelemek biztosítják majd, és a MOL vállalta azt is, hogy a belső kialakításához 10 százalékban újrahasznosított vagy lokálisan termelt anyagokat használ fel.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.