A Terrán terméke ezzel a sikerével bejutott az energiavilág Oscar-díjaként emlegetett nemzetközi döntőbe.
Budapesten a Szépművészeti Múzeumban átadták az E.ON Energy Globe verseny díjait. A fenntarthatóság és az energiahatékonyság jegyében megszervezett versenyen az alábbi hat kategóriában keresték a leginnovatívabb és legfenntarthatóbb ötleteket több mint 150 pályázat közül:
A vállalatok kategóriájában a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. bizonyult a legjobbnak az áprilisban több éves fejlesztés után piacra dobott napelemes tetőcseréppel. A Generon nevű termék sikerének értékét növeli, hogy a zsűri által kiválasztott fődíjas pályázók bejutnak az energiavilág „Oscar-díjaként” emlegetett nemzetközi döntőbe is.
Ahogy azt korábban is megírtuk, a Terrán Generon különlegességét az adja, hogy napcellák speciális módon vannak az egyedi tetőcserepek felszínére integrálva. Ennek köszönhetően a napelemes cserepek megjelenése és felhelyezése szinte megegyezik a hagyományos tetőcserepekkel.
A napelemes tetőcserép egyrészt a hagyományos napelemekkel egyező teljesítményre képes, másrészt ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, mint a Terrán többi tetőcserepe (fagyállóság, méretpontosság, vízzáróság, felületi védelem), biztosítva a tökéletes védelmet és fedést.
A termék további előnye, hogy a standard modulos megoldásoktól eltérően nem szükséges hozzá külön tartószerkezet és keret sem, ezáltal nem kell áttörni a cserépfedést, így a vízzáró képesség nem csökken. A cserépfedés és a napelem tömege valamivel kisebb súlyú, a standard modulos rendszerhez viszonyítva, így nem okoz tehernövekedést a tetőn. Meghibásodása esetén az elem cserélhető, az elektronika kialakítása pedig olyan, hogy egyetlen elem meghibásodása vagy részleges árnyékolása nem okozza a teljes kör kiesését.
„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy idén több díjat is nyert fejlesztésünk, ami jól szimbolizálja gondolkodásmódunkat” – fogalmazott a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. ügyvezetője a cég közleményében. Gódi Attila hangsúlyozta, hogy közel évszázados múlttal a hátuk mögött mindig képes megújulni és fejlődni. „Kiemelten fontos számunkra a környezettudatos gondolkodás, a fenntarthatóság. Az elismerések minket igazolnak, a visszajelzéseknek köszönhetően tudjuk, hogy korszerűsítéseinkkel jó utat jelöltünk ki magunknak.”
A korábban a magyar és a szlovák építőipari kiállításon is sikert arató napelemes tetőcserép gazdasági, szakmai hátterét és jövőjét ebben a nagyinterjúban részletezte lapunknak Gódi Attila.
Az E.ON Energy Globe fődíját, egy 100 százalékban elektromos Nissan LEAF autót a Borsod-Abaúj-Zemplén megyében található Hernádszentandrás nyerte meg. Az önkormányzatok kategória győztese az általuk kialakított BioSzentandrásnak nevezett ökogazdálkodási rendszerrel érte el a sikert. A településen zöldségeket, gyümölcsöt, fűszernövényeket termesztenek, azokból szörpöket, lekvárt, aszalványokat állítanak elő, egyedi kézműves termékeket készítenek, erre épülő szolgáltatásokat alakítottak ki.
Az új megoldások terén élen járó társaságként a WHB a Facebook után a TikTokon is az elsők közt jelent meg a hazai építőiparban, ugyanakkor a marketingkampányai is rendre sikereket érnek el a szakmai megmérettetések során. Az emögött húzódó stratégiáról Szikszai Zsanett, marketing vezetővel beszélgettünk, akinek a pályafutása együtt haladt a WHB fejlődésével, így komoly tapasztalatokra alapozhat a magyar vállalat marketingstratégiájában.
Első ízben adták át Kőbánya Építészeti Díját, ahol többek között a Market Építő Zrt. által kivitelezett Bosch Budapest Innovációs Kampusz is dicséretben részesült.