A Hídépítő, a Mészáros és Mészáros, valamint a Hódút által kivitelezett új híd munkálatai egyre látványosabban néznek ki.
Két alkalommal is jártak a Komáromban épülő új hídnál fotósaink az elmúlt hetekben: jól látható az előrehaladás a korábbi felvételekhez képest. Az államhatár két oldalán fekvő két Komáromot összekötő műtárgy munkálatainak köszönhetően már jelentős részben kirajzolódik az átkelő majdani végső formája.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztó Zrt. (NIF) beruházásában épülő híd, melyről legutóbb júliusban számolt be lapunk, a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium) generálkivitelezésében valósul meg meg, az acélszerkezetek gyártásáért pedig a Hódút Kft. felel.
A fejelsztésben egy 600 méteres, egy pilonos, ferdekábeles műtárgyat adnak majd át, a jelenleg is használt vasúti hídtól nyugati irányban mintegy 170 méterre. A híd kivitelezéséről Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. projekt ügyvezetőjeként egy korábbi interjúban számolt be részletesen az olvasóinknak.
Az új közúti, kerékpáros és gyalogos Duna-híd jelentősen rövidíti a szlovák-magyar teherforgalom útját. Másik jelentősége, hogy tehermentesíti a meglévő komáromi hidat, ami a két település belvárosait köti össze, és 20 tonnás súlykorlátozással működik.
Idén 13 nívódíjat és 4 elismerő oklevelet adtak át.
Ismét gyermekzsivaj töltötte meg a Szabadics Építőipari Zrt. nagykanizsai irodaházát, ahol december 6-án ünnepélyesen átadták a munkavállalók gyermekeinek meghirdetett rajzpályázat díjait.