A Hídépítő, a Mészáros és Mészáros, valamint a Hódút által kivitelezett Duna-híd munjkálatai során nem várt akadályt oldottak meg a határidő betartásával a szakemberek.
Látványosan halad a két Komáromot a Duna felett összekötő új híd építkezése – derül ki a komaromihirado.hu beszámolójából. A 600 méteres, egy pilonos, ferdekábeles hidat a meglévő vasúti hídtól nyugati irányban 170 méterre alakítják ki, Az óriásprojekt fővállalkozói a Híd-csoporthoz tartozó Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium), az acélszerkezetek gyártásáért pedig a Hódút Kft. felel.
Most nemrég Hideg András, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója adott tájékoztatást az építkezésről. Mint elmondta, ugyan a Duna medrének altalaja a szakértők által vártnál kedvezőtlenebb volt, de az építkezés a tervezett ütemben zajlik. A folyómeder állaga miatt a munkagödrök falait a beomlás ellen biztosító szádfalak leverése jelentős kihívást jelentett – derült ki szavaiból.
Eközben a pillérek és a hídszerkezet munkálatai is jelentősen lépéseket tettek előre: a magyar oldalon az 1. hídfő és a 2. pillér közötti nyílásba az utolsó szerkezeti elemet is beemelték. Emellett 3. pillérnél (ami közvetlenül a pilon előtt helyezkedik el)
a Duna közepén elkezdték a 250 méter széles hajózási nyílásban levő hídpálya-szakasz szerelését.
Ezzel együtt a híd magyar oldali közúti csatlakozását biztosító útépítés is jól haladnak: a kivitelező még nyáron befejezi az út építését, kivéve azt a 20-25 méter hosszú szakaszt, amely közvetlenül a Duna-hídhoz csatlakozik majd – fejtette ki Hideg András.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.