Az új épület egyik szintjén gázturbina-égőfejeket fognak gyártani, míg a másikon egy duális képzőközpont jött létre.
Budapesten május 23-án megtartották a Siemens Energy Kft. gyáravató ünnepségét. A fővárosi XV. kerületben megépült 17 ezer négyzetméteres, kétszintes csarnokot a Market Építő Zrt. kivitelezte. Az eseményen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is részt vett.
A projektben a Siemens Energy már működő gyártóközpontját bővítették tovább. Az új épület földszintjén a termelés, az emeleten pedig a raktározás és egy hegesztőképzési centrum kapott helyet.
A külügyi tárca közleménye szerint a német vállalatóriás az új multifunkcionális üzemében gázturbina-égőfejeket fog előállítani. Az emeleten létrehozott duális képzési központban ugyanakkor a legkorszerűbb technológiák használatához szükséges képzést végeznek az új dolgozók és az utánpótlás képzését egyaránt szolgálva. Mindezek mellett a beruházás eredményeként üzembe helyezik a Gyármentő Program keretében létrehozott, 1,5 megawatt teljesítményű napelemparkot is.
Ahogy azt a beruházás bokrétaavató ünnepségén is jeleztük, a gyártó- és az oktató területen kívül az épületben helyet kapott egy tetőszinti zárt gépház, valamint egy 700 négyzetméteres zöldtető is. Ezen kívül a projekt részét képezte egy fejépület kialakítása is, amely három szinten ad otthont a különböző irodatereknek és öltözőknek.
Szijjártó Péter tárcavezető az eseményen elmondta, a három elemből álló beruházási program összesen 26 milliárd forintos értéket képvisel, amelyhez a kormány mintegy 900 millió forint támogatást biztosít. Beszédében kiemelte, hogy ez a beruházási program kiválóan lefedi a magyar energiastratégia legfőbb célkitűzéseit, azaz, hogy hazánk képes legyen az ország működéséhez szükséges energia minél nagyobb részének előállítására.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.