Budapest egyik legjelentősebb építési projektjében elkészült a közutat és a villamosvágányt védő állvány; a hídszerkezet tartósságát lőttbeton segítségével biztosítják a KM Építő kivitelezésében zajló beruházásban.
Folyamatosan és az előzetes ütemtervnek megfelelően zajlik a Flórián téri déli felüljáró felújítása – adta hírül a beruházón BKK Zrt. A generálkivitelező KM Építő Kft. szakemberei a híd március 1-jei lezárása óta elsősorban bontási, valamint állványépítési munkákat végeznek a forgalomtól lezárt déli felüljárón:
Eközben a szakemberek hozzáláttak a déli felüljáró alépítményének javítási munkáihoz:
Lapunk áprilisban egy részletes helyszíni riporttal is jelentkezett a főváros egyik legfőbb közlekedési ütőerét fejlesztő beruházásról, amelyhez a kiviteli terveket a Főmterv Zrt. készítette.
A BKK közleménye emlékeztet, a felújítás márciusi kezdetekor elvégzett marási munkák során láthatóvá váltak a vasbeton pályalemez hibái. Annak állapotát, a károsodás mélységét és kiterjedését a felújításon dolgozó tervezők és mérnökök is vizsgálták, műszerrel mérték az esetleges sószennyezettségét. A szakemberek részletes állapotfelmérést készítettek a meglévő pályalemez állapotáról, mely alapján meghatározzák, hogy pontosan milyen javítások szükségesek, és azok hogyan befolyásolhatják a kivitelezés munkaütemezését.
Arra is kitérnek, hogy a Flórián téri felüljárókat legutóbb 2002–2003-ban újították fel, műszaki állapotuk a legutóbbi korszerűsítésük óta jelentősen romlott. A beruházás során a szakemberek többek közt kicserélik az útpálya burkolatát; kijavítják a vasbeton pályalemez hibáit; teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek feletti átázások okát; új vasbeton szegélyt építenek; továbbá a hidak két végére új dilatációs szerkezetet és sarukat építenek be.
Aláírták a tiszaújvárosi gázturbinás erőmű létesítésére vonatkozó szerződést.
A korábban tervezett 6,7 százalékos zöldterületet több mint 20 százalékra növelik.