A debreceni reptérhez bekötő út építését az STR Építő nyerte el, az építés a tervek szerint júliusban kezdődik.
Debrecen és Berettyóújfalu között 25,6 kilométeren épül az M35 autópálya két ütemben. Arról már korábban beszámoltunk, hogy a második ütemben a Duna Aszfalt, illetve a Hódút a 481-es út és Berettyóújfalu közötti 20,2 km-es szakaszt építi 46,9 milliárd forintért.
A Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő pénteki közleményéből ugyanakkor kiderült, a 2×2 sávos út első ütemében az új útvonal északi szakaszát kivitelezik.
Az útvonal felső végén a 4-es főút (idáig ér a jelenlegi M35-ös, ami az M3-assal köti össze Debrecent) és a 481-es út között a Colas Hungária-Colas Út konzorcium végzi el a munkát 17,2 milliárd forintból 5,43 km-en.
A meghosszabbodó M35-ös és a Debrecent Berettyóújfaluval jelenleg összekötő 47-es főút között megépül egy összekötő út (481-es út, a debreceni reptér bekötéséhez), ezt a STR Építő Kft. kivitelezi 5 milliárd forintból mintegy 5 kilométeren.
Az első ütem útszakaszain három csomópont is lesz:
· az M35 autópálya és a 4. sz. főút keresztezésénél (különszintű),
· az M35 autópálya és a 481. sz. főút keresztezésénél (különszintű),
· a 481. sz. főút és a 47. sz. főút keresztezésénél (körforgalmú).
A második ütem útszakaszán
· az M35 autópálya és a Hajdúszovát-Derecske összekötő út találkozásánál különszintű csomópont létesül.
· Az M4-M35-M47 csomópont első ütemeként az M35 és az M4 autópályák között 800 m hosszú indirekt ág épül.
· Mikepércsnél egyszerű, Derecskénél komplex pihenőhelyet alakítanak ki.
Az első és a második ütem egyaránt júliusban indul az M35-ösön. Az első ütem szakaszait 2018 elejétől használhatják az autósok, a második ütem 2018 végén zárul a tervek szerint.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.