A 120 milliárdos keret bővíthető, és csak az első lépés a későbbi programok sorában, melyek a mostanihoz hasonlóan visszatérítendő hitelt nyújtanak a lakóingatlanok felújításához.
A szokásos csütörtöki sajtótájékoztatóján Lázár János bejelentette a kormány energetikai felújításra szánt támogatásának elindítását. A már korábban ismertetett támogatást decembertől lehet igényelni, a program összesen 120 milliárd forintos keretből gazdálkodhat.
A miniszter elmondta, a felmérések szerint összesen 1 millió 200 ezer ipari technológiával épült ház szorul felújításra, valamint 800 ezer úgynevezett Kádár-kocka, vagyis a Kádár korszakban épült családi ház. A politikus úgy fogalmazott, ez csak az első lépés ezen ingatlanok felújítására, nyilvánvalóan nem lesz elegendő a teljes állomány rendbe hozatalára, ezért a jövőben újabbak követik majd. Ezeket a mostaniból leszűrt tapasztalatok alapján állítják majd össze.
A magyarepitok.hu kérdésére válaszolva Lázár János úgy fogalmazott, a további programoknál sem lesznek vissza nem térítendő elemek, a támogatás rendre visszatérítendő lesz a kormány szándékai szerint. Hangsúlyozta, az igénylők körében a természetes személyek is ott lehetnek a lakóközösségek mellett. „Reményeim szerint több tízezres nagyságrendje lesz az első programban az igénylők számának, és ha erre igény mutatkozik, a kormány ezt a keretet tudja emelni is” – fogalmazott Lázár János.
A programot lebonyolító Magyar Fejlesztési Bank korábbi tájékoztatása szerint a pályázók legfeljebb 10 millió forintos összeget kérhetnek 10 százalékos önrész mellett az ingatlan energetikai felújítására, ami egyebek mellett a következő célokra irányulhat:
A kölcsön legfeljebb 20 éves futamidőre, nulla százalékos ügyleti kamattal lesz elérhető az MFB Pontok hálózatán keresztül, országszerte több száz pénzintézeti fiókban.
A csütörtöki kormányinfó másik jelentős témája a társasági adó csökkentésének bejelentése volt, amit ebben a cikkünkben tárgyaltunk.
A sajtótájékoztatón az is kiderült, a kormány döntött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar vasúti összekötéséről. Közlése szerint erre több megoldás is létezik, a kormány egy 29 kilométeres új vasúti pálya kiépítését részesíti előnyben, amely a Budapest-Cegléd-Szolnok vasúti vonal új nyomvonala is lesz. A beruházás nagyságrendileg 100 milliárd forintba kerül, a vonatok pedig 20 percenként járnának a vonalon, a menetidő 18-20 perc lenne a belváros és a reptér között.
Tiszaújvárosban végez zöld beruházást a Mol Petrolkémia.
Az MVM Hálózat több mint 200 kilométeres szakaszon fejleszti áramhálózatát, ennek a projektsorozatnak a részeként feszítették ki a Szentes közelében a Tisza felett 50 méteres magasságban átívelő távvezetéket is.