Országszerte 16 ezer lakás építését készítették elő Koji László összegzése szerint.
„Az építőiparban rendelkezésre áll elegendő szakmunkás a lakások építéséhez” - hangsúlyozta az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségét irányító Koji László az M1 aktuális csatornán. Ahhoz viszont, hogy visszatérjenek Magyarországra dolgozni azok a jó szakmunkások, akik külföldön vállaltak munkát, szerinte nettó 250-300 ezer forintos fizetésekre lenne a szükség a jelenlegi nettó 150-200 ezer forint helyett.
Az ÉVOSZ elnöke építőipar számára egyre bővülő keresletet hozó lakásépítésekről is beszámolt. Eszerint az országban 16 ezer lakás építését készítették elő, az építési vállalkozások 12 ezernek a kivitelezésére kaphatnak megrendelést idén, ezeknek 1,5-2 év az átfutási idejük.
Budapesten mintegy 9 ezer új lakás építése van előkészítés alatt, ezeknek a kétharmada a nagy ingatlanfejlesztő cégek kezében van. A legtöbb lakás Budapesten a XIII. kerületben épül, a nagy ingatlanfejlesztők ugyanis a jó közlekedési összeköttetésekkel rendelkező építési területeket keresik leginkább. Koji László hozzátette, a szakma arra számít, hogy fokozatosan bővül majd a fizetőképes kereslet Budapesten és a vidéki nagy városokban.
Szavait alátámasztja a portfolio.hu elemzése is, amiből kiderült, a XIII. kerületben a következő egy-két évben 3000-nél is több lakás átadása várható. A kerület annyira kiemelkedik, hogy a rangsorban őt követő kerületekhez képest is kétszer annyi lakás épül a területén: a IX., XI. és XIV. kerületekben is nagyjából 1500 új lakás közül választhatnak a leendő lakók. A teljes elemzés itt olvasható.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.