Az építőipar visszaesését a takarítóágazata erősödésével ellensúlyozta idén a magyar cég, így megőrizte tízmilliárdos árbevételét.
Az építőipari kivitelezéssel, épületüzemeltetéssel, takarítással és őrzés-védelemmel is foglalkozó Jánosik és Társai Kft. a honlapján közölte, hogy az év végi gyorsmérleg szerint az eredményessége eléri a 200 millió forintot, ennek 80 százalékát visszaforgatják majd a cég fejlesztésébe.
A vállalat nettó árbevétele 25 éves fennállása során tavaly érte el először a 10 milliárdos határt, idén szintén ezt az értéket fogják elkönyvelni a cég közleménye szerint. A miskolci gyökerű, jelenleg budapesti székhelyű társaság jövőre tízszázalékos bővülésre számít. Főként a takarítási és az építőipari kereslet növekedésére alapoz 2017-ben Jánosik Lajos tulajdonos, aki az idei évet sikeresnek ítélte meg.
A vállalat évzáró elemzése sikerként könyveli el, hogy 2016-ban növelte lefedettségét az országban: számos megyében és a fővárosban végzett felújításokat, továbbá nemzeti parkokban és benzinkutaknál nyert különböző pályázatokat. A takarítási üzletágban piacvezető cég egy szlovákiai takarítási megbízatással történetében először kilépett az ország határain túlra.
Bár Miskolcon például 49 lakásos lakóparkot épít saját beruházásban, a vállalat idén az építőiparban mérsékeltebben teljesített, ezt ellensúlyozta, hogy a takarító ágazata 18 százalékkal növelte forgalmát. A cég alkalmazotti létszáma jelentősen emelkedett az előző évihez képest, ez év végén már csaknem 1500 saját munkatársat alkalmaznak.
A Jánosik idén megnyerte a világ egyik legnagyobb építészeti versenyének közönségdíját, az Architizer A+ Awards díjat a galyatetői kilátó teljes felújításáért. Ugyancsak idei sikerként könyvelhették el a MagyarBrands díjat, a kiváló üzleti márka kategóriában.
A 2019-ben 35 milliárdos árbevételig jutott vállalat több mint 200 embernek ad munkát, az alvállalkozókkal együtt pedig több mint 800 munkavállalónak teremt lehetőséget.
Az ingatlanpiaci társaság felelős nagyvállalatként elkötelezett, hogy támogassa azokat a társadalmi programokat, amelyek a fiatalokat segítik a kulcskompetenciák megszerzésében.
Az ÉMI pályázatának célja a vállalkozások technológiai felkészültségének és versenyképességének növelése.