A 2015-ben megválasztott elnököt egyhangúlag erősítette meg helyén a szervezet közgyűlése.
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) pénteken tartotta éves közgyűlését a szervezet székházában. A szövetség többek közt tisztújítást is tartott az eseményen, ennek során a tagság egyhangú döntéssel megerősítette helyén a két éve megválasztott Koji Lászlót. A közgyűlés megválasztotta az ÉVOSZ ellenőrző és számvizsgáló bizottságát, illetve az etikai bizottságot is.
A közgyűlésen Koji László beszámolt az ÉVOSZ 2016-os szakmai munkájáról, egyúttal ismertette az építési ágazat idei súlyponti problémáit, illetve az ÉVOSZ javaslatait a megoldásra. Értékelőjében megköszönte az építőipar szereplőinek az összetartást, amit 2016-ban tanúsítottak az ágazattal kapcsolatban, és jelezte, hogy erre idén is szükség lesz. „Ugyanígy tartsunk össze a kommunikációban, mert minél több csatornán mondjuk el egyformán az üzeneteinket, annál nagyobb lesz az erejük” – hangsúlyozta Koji László.
Arra is kitért, hogy többek közt az ÉVOSZ-nak is köszönhetően a kormányzat eljutott odáig, hogy van egyfajta kitekintő költségvetése az építőiparral kapcsolatban. Ezt azonban szerinte mélyíteni kell - akár a projektek szintjéig - ahhoz, hogy kezelni lehessen az ágazat ingadozásait. Utóbbit azzal érzékeltette, hogy a tavalyi 18 százalékos visszaesés után idén 12 százalékos növekedés várható az építőiparban. Jó példaként utalt az NFM által a közlekedésfejlesztésben készített tervekre (ezeket a közgyűlésen szintén résztvevő Homolya Róbert mutatta be), szerinte ezeket kellene minden területen alkalmazni.
A szövetség ezt követően egyhangúlag elfogadta a szakmai beszámolót, akárcsak az ÉVOSZ tavalyi gazdálkodásáról szóló jelentést és az idei évre vonatkozó költségvetését.
A találkozón a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára is részt vett, Dr. Homolya Róbert a közlekedéspolitika építőipart érintő rövid és hosszú távú beruházásairól tartott előadást. Az államtitkár részletesen ismertette a kormányzat 2022-ig tartó útépítési terveit, történelminek nevezve, hogy a meglévő 1500 kilométernyi gyorsforgalmi hálózat 2400 kilométeresre bővül néhány éven belül. Hozzátette, ha a megyei jogú városokat és a határátkelőhelyeket bekötő gyorsforgalmi beruházások megvalósulnak, akkor Magyarország keleti városaiból is négysávos úton elérhetővé válik bármelyik nyugat-európai város.
A már ismert projektek mellett szólt a 21-es út fejlesztésének folytatásáról. Eszerint a kormányzat nemsokára döntést hoz a négysávosodó 21-es út Salgótarján elkerülését biztosító, egyben a szlovák határt elérő szakaszáról.
A politikus a vasút, a bicikliutak és az intermodális csomópontok fejlesztési projektjeit is ismertette. Utóbbiakról elmondta, a jelenlegi, 42 milliárdos összértékű projektekkel érintett hat város (Nyíregyháza, Miskolc, Eger, Tatabánya-Bicske, Székesfehérvár, Kaposvár) közül kettőnél, Kaposváron és Debrecenben már elindult a közbeszerzés. Hozzátette, reményei szerint tíz éves viszonylatban valamennyi megyeszékhelyen ilyenfajta beruházást hajtanak végre.
Homolya Róbert beszámolójából az is kiderült, a kormány egy hónapon belül döntést hoz a tavaly állami kézbe került budapesti HÉV felújításáról.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.