A kivitelező már elkészült egy 1800 négyzetméteres egységgel, most pedig újabb 3600 négyzetméteres területen folyik a munka.
Nyáron már beszámoltunk a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti autóipari gyárbővítéről, a kivitelezésre kiírt tendert a Weinberg ’93 Kft. nyerte. Most a sárospataki központú vállalat projektvezetője, Kovács Szilárd adott tájékoztatást lapunknak a fejlesztés II. üteméről, melynek teljeskörű generálkivitelezésével szintén a Weinberget bízták meg.
Miközben az első ütemben elkészült F1-es jelzésű épületben már a beüzemelés első lépésein is túl vannak, az ahhoz szervesen kapcsolódó F2-es és F3-as létesítményen javában zajlik a szerkezetépítés. Az új létesítmények ugyanúgy gyártási funkciót látnak majd el, ugyanolyan technológiával épülnek, mint nyáron elkészült társuk, illetve kialakításuk is azonos. A beruházás II. üteme során azonban a Weinberg a korábbihoz képest kétszer annyi, összesen 3600 ezer négyzetméternyi gyártóterületet ad majd át a Continentalnak.
A jelenlegi bővítésnél is folyamatosan figyelembe kell venni, hogy a talajviszonyok nem kedvezőek, így cölöpözéssel kellett kezdeni a második fázist is. A Weinberg szakemberei az azóta már szerkezetépítés szakaszában járó ütem munkálatait 2018 szeptemberében kezdték el és 2020 július végéig fejezik be.
A beruházás során komoly kihívást jelent a nehezített hozzáférés a munkaterület három oldalról történő szűkös behatároltságából fakadóan. Nagyméretű munkagépekkel, csak egy oldalról megközelíthető a munkaterület, így a Weinberg szakemberei, többek között, nagyobb hatótávú munkagépek használatával és a pontosan ütemezett munkaszervezéssel oldják meg a professzionális munkavégzést.
A munkálatok egyre látványosabban haladnak. Októberben a tartóoszlopok impozáns váza uralja az építési területet. Mivel a most zajló építkezésben is bonyolult műszaki paraméterekkel rendelkező létesítményről van szó, akárcsak a már elkészült F1-es épületénél, itt is nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a komplett gépészeti-technológiai-elektromos rendszer megfelelően kapcsolódjon a gyár többi részének összetett struktúrájájoz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.