A kiemelést 15 darab, egyenként akár 80 tonna teherbírású, 10 méter hosszú és 1,5 méter átmérőjű, felfújható ballonnal végzi a KÉSZ Csoportba tartozó Ma-Hard Vízépítő Kft.
Hamarosan teljesen kiemelik a folyóból a 2012-ben elsüllyedt magyar gőzhajót, a Szőke Tiszát. Két hete számoltunk be arról, hogy az elsüllyedt gőzhajót, speciális óriásballonokkal fogja végleg kiemelni a Tiszából a KÉSZ Csoportba tartozó Ma-Hard Vízépítő Kft. Stábunk ellátogatott a helyszínre, hogy megörökítsük a Szőke Tisza megmentését.
A látványos kiemelést 15 darab egyenként akár 80 tonna teherbírású, 10 méter hosszú és 1,5 méter átmérőjű, felfújható ballonnal végzik, ezek a hajó alatt gördülve segítik a partra helyezést.
„A ballonokat külön erre a célra gyártattuk, hiszen a 300 tonna súlyúra becsült, közel 80 méter hosszú, erősen megrongálódott hajótest egyenletes alátámasztása nagyon speciális felkészültségeket igényel” - mondta el Heizler Tamás, a Ma-Hard Vízépítő Kft. ügyvezetője, a Hajózásért Alapítvány egyik kurátora.
A legnagyobb magyar folyami lapátkerekes gőzhajó 2017 decemberében került a Hajózásért Alapítvány tulajdonába, amit kifejezetten a Szőke Tisza megmentésére hozott létre Varga Mihály, a KÉSZ Csoport alapítója, valamint Portás Csaba, az ügyért évek óta elkötelezett hajózási szakember.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.