A tavaly 100 milliárdos forgalomig jutott Leier csoport hét országban van jelen; a román piaccal a jövőben még intenzívebben kívánnak foglalkozni.
Tovább bővíti piacát a Leier csoport Romániában, miután a Brikston 2018-as átvételét követően idén év elején felvásárolta a Siceram segesvári téglagyárát - tájékoztatta a győri székhelyű Leier Hungaria Kft. ügyvezetője csütörtökön az MTI-t. Komlós Andor tudatta, hogy a vételárat mindkét fél üzleti titokként kezeli. "A Siceram beillesztése a Leier csoport portfóliójába minél előbb meg fog történni" - árulta el.
A Siceram téglagyárat 1907-ben alapították, majd a rendszerváltozást követően 1995-ben magánkézbe került. A tulajdonosok modernizálták az üzemet, amely Románia legnagyobb téglagyártói közé került.
Ezen túlmenően az üzem Románia legnagyobb tetőcserépgyártójává vált, termékportfólióját áthidalók gyártásával is bővítette. A fejlesztéseknek köszönhetően a Siceram céget jelenleg a piac legmodernebb és legújabb technikai szinten működő tégla- és tetőcserépgyártójának lehet tekinteni, a felvásárlással pedig biztosítottá vált a további fejlődés.
A cég 250 embert foglalkoztat, árbevétele tavaly mintegy 22,1 millió euró (7,4 milliárd forint) volt.
A Leier csoport tavaly 300 millió euró (100,2 milliárd forint) árbevételt ért el, amely rekordnak számít, 2018-hoz képest ötvenmillió euróval (16,7 milliárd forint) nőtt.
Az idei évre a tavalyi beruházások miatt további forgalomnövekedéssel számolnak.
A felvásárlással a Leier kétezerhétszáz embert foglalkoztat. "A Siceram megvásárlásával a Leier tovább halad a bővülés útján és egyértelműen jelzi, hogy a román piac a csoport számára fontos, ezzel a jövőben még intenzívebben kívánnak foglalkozni" - fogalmazott Komlós Andor.
A csoport hét országban (Ausztriában, Magyarországon, Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában, Horvátországban és Ukrajnában), több mint negyven telephelyen tevékeny. A legfontosabb üzletága az építőanyagok gyártása.
A társaság ktív továbbá a gépjármű-kereskedelem- és szerviz, az ingatlan-hasznosítás, valamint a fémmegmunkálás (gép- és formagyártás) területén. A Magyarországon 1985 óta jelen levő vállalat legfőbb értékeiről és az előregyártás kulcstényezőiről Komlós Andor ebben az interjúban számolt be lapunknak.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.