Ezer négyzetméteres daruzott gyárcsarnokot alakítanak ki 1,5 milliárd forintból.
A Csongrád és Szolnok megye határa közelében fekvő Nagytőkén indul el egy 1,5 milliárd forint értékű beruházás – jelentették be a napokban. A magyar tulajdonú Molcza Kft. betonelem-gyára a cég által 2015 óta fejlesztett saját finombeton gyártási eljárásokra támaszkodik, részben új technológiájú, látszóbeton-elem készítése érdekében.
A cég fejlesztési vezetője, Majzik Imre a beruházásbejelentő sajtótájékoztatón elmondta: az elmúlt években saját forrásból 100 millió forintot fordítottak erre a kutatás-fejlesztésre. Az új, ezer négyzetméteres daruzott gyárcsarnokban saját eljárással az előregyártott látszó betonelemek teljes palettáját elő tudják állítani.
Az akár csupán fél centiméter vastagságú lap- vagy falburkolatok időtállóak, színezhetőek és emellett felületük megmunkálása is a gyártás során történik majd
- közölte a szakember.
Az egy műszakban húsz embert foglalkoztató üzemben a tesztgyártás a tervek szerint még az év végén elindulhat. A beruházási költségek felét a növekedési hitelprogram biztosítja, illetve az Építő 3 pályázat 133 millió forintos támogatása mellett a Molcza saját erőből valósítja meg a fejlesztést.
A Molcza Kft. 2012-ben alakult, építőipari kivitelezői feladatok ellátására, elsősorban beton felhasználásával. 2014-ben bővült építőipari kutatás-fejlesztéssel is a cég tevékenységi köre. Egy 750 millió forintos projekt során a vállalkozás már kifejlesztett egy olyan hanggátló téglát, amely más megoldásokhoz képest lényegesen kisebb tömegű, így a födémeken bárhol elhelyezhető, ezzel komoly szabadságot biztosít a tervezőknek.
Emellett többek között egy jelenleg folyó innovációs projektjben - a Budapesti Műszaki Egyetem kutatóival együttműködve - ultrakönnyű acélvázon alapuló könnyűbeton adalékú épületrendszerek fejlesztésén dolgoznak.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.