A közel négy évtizedes múlttal bíró magasépítő a jó pénzügyi teljesítményének köszönheti a legnagyobb európai hitelminősítő döntését, mely lehetővé teszi, hogy kötvényt bocsásson ki.
Az Épkar Zrt. közleményben üdvözölte a Scope Ratings döntését. A legnagyobb, európai székhellyel rendelkező hitelminősítő intézet „BB-” minősítéssel illette a vállalatot, míg annak fedezetlen kötvényét „BB”-re értékelte. Ennek eredményeképp megnyílt a lehetőség az Épkar Zrt. előtt, hogy részt vegyen a Magyar Nemzeti Bank által elindított Növekedési Kötvényprogramban (NKP).
A jegybank 2019 márciusában döntött az NKP elindításáról, amelynek során 300 milliárd forint keretösszegben hazai székhelyű, nem pénzügyi vállalatok által kibocsátott, jó minősítésű kötvényeket vásárol, ezáltal növelve a cégek forrásbevonási lehetőségeit.
A közlemény külön kiemeli, hogy a hitelminősítői riportban foglaltak szerint az Épkar Zrt. nagyon stabil, „BBB-”-ra értékelt pénzügyi fundamentumokkal rendelkezik. További erény, hogy a „Kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye” (EBITDA margin) a közeljövőben is stabilan magas marad, míg a vállalat eladósodottságának szintje a kötvénykibocsátást követően is fenntartható szinten stabilizálódik.
A társaság tervezetten 2020 első felében kíván vállalati kötvényt kibocsátani.
„Az Épkar Zrt. akkor még Épkar 81' GMK néven 1981-ben alakult Karcagon, majd organikus fejlődéssel mára Magyarország egyik vezető építőipari vállalatává vált” – derül ki a közleményből. A vállalat széleskörű szakmai elismertségét több építőipari díj is tükrözi. A szakmai sikerek sorát egészíti ki a Scope Ratings mostani hitelminősítése, melyben a berlini székhelyű intézet a vállalat pénzügyi és üzleti teljesítményét, valamint kilátásait összegezte.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.