A tavalyi magas bázist lényegében megismételte az ágazat az év első negyedévében.
2020 márciusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 3,4%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól - olvasható a KSH honlapján. A szezonálisan és munkanaphatással kiigazított indexek alapján az építőipar termelése a februárihoz mérten 5,2%-kal mérséklődött.
2020 első három hónapjában az előző év azonos időszakához képest az építőipari termelés lényegében nem változott (-0,1 százalék).
2020 márciusában az előző év azonos hónapjához képest a két építményfőcsoport termelése ellentétesen alakult: az épületeké 0,3%-kal emelkedett, az egyéb építményeké 10,0%-kal csökkent az egy évvel korábbi, magas bázishoz mérten.
Az építőipari ágazatok közül az épületek építésében 4,0, az egyéb építmények építésében pedig 13,7%-kal visszaesett, míg a speciális szaképítésben 2,6%-kal bővült a termelés.
A megkötött új szerződések volumene 9,9%-kal csökkent, ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 31,4%-kal kisebb, az egyéb építmények építésére vonatkozóké 18,9%-kal nagyobb volt az egy évvel korábbinál.
Az építőipari vállalkozások március végi szerződésállományának volumene 16,3%-kal elmaradt a 2019. március végitől. Az épületek építésére vonatkozó szerződések volumene 2,7%-kal nőtt, az egyéb építményeké 24,4%-kal csökkent.
Az I. negyedévben az építőipar ágazatain belül az épületek építésében 8,8, az egyéb építmények építése vonatkozásában 7,7, a legnagyobb súlyú, speciális szaképítésben 8,7%-kal nőttek az árak az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az első negyedévben az építőipar termelői árai 8,5%-kal emelkedtek az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.