Az év ötödik hónapjában 20 százalékkal volt alacsonyabb a kibocsátás az előző évi magas bázisnál.
2020 májusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 20,1%-kal elmaradt az egy évvel korábbi, magas bázistól - derült ki a KSH adataiból. A szezonálisan és munkanaphatással kiigazított indexek alapján az építőipar termelése az áprilisihoz mérten 20,3%-kal csökkent.
"A koronavírus okozta járvány miatt megváltozott gazdasági folyamatok hatása májusban jelentős volt" - áll a jelentésben.
2020 májusában az előző év azonos hónapjához képest:
2020 első öt hónapjában az előző év azonos időszakához képest az építőipari termelés 5,6%-kal mérséklődött.
A megkötött új szerződések volumene 7,4%-kal csökkent, ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 47,6%-kal haladta meg az előző évi, alacsony bázist, míg az egyéb építmények építésére vonatkozóké 29,1%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál.
Az építőipari vállalkozások május végi szerződésállományának volumene 14,5%-kal elmaradt a 2019. május végitől. Az épületek építésére vonatkozó szerződések volumene 14,1%-kal nőtt, az egyéb építményeké 25,6%-kal csökkent.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.