Nem csak az építészeti megoldások terén kapott látványos megjelenést a Néprajzi Múzeum új épülete, az arculatában is a figyelemfelkeltő megoldásokra törekedtek.
Ahogyan arról korábban már többször is beszámoltunk, a Liget Budapest Projekt keretében, a ZÁÉV Zrt. és a Magyar Építő Zrt. alkotta konzorcium közös munkájával valósul meg a Néprajzi Múzeum új létesítménye, amely a több mint százéves története során először költözhet a gyűjtemény saját igényei szerint kialakított otthonba. Ehhez a változáshoz kapcsolódva újult meg az intézmény arculata is – derült ki az új megjelenés kapcsán megtartott keddi sajtóbemutatón. Legutóbb arról írunk, hogy
az épület homlokzata látványos új külsőt kapott, mindemellett több különleges építészeti megoldást is alkalmaznak a szakemberek.
A régi, Kossuth téri épülethez képest több mint háromszor nagyobb kiállítótér áll majd rendelkezésre a páratlanul gazdag gyűjtemény bemutatására. Az állandó tárlatoknak egy 4.200 négyzetméteres, az időszakiknak pedig 2.300 négyzetméteres teret alakítanak ki.
Budapest szívében, a Városliget mellett fog újra megnyílni 2022 tavaszán a Néprajzi Múzeum, amelynek a kedden bemutatott friss arculata a megújulást és a jelenkorral való szimbiózist tükrözi.
A sajtóbemutatón Kemecsi Lajos főigazgató elmondta, a múzeumok világában is teljesen természetes, hogy brandet építenek. Hangsúlyozta, erre számtalan nemzetközi és magyarországi példa akad, különösen akkor, amikor olyan léptékű korszakváltás jön el egy intézmény életében, mint ami a Néprajzi Múzeumnál várható.
A főigazgató közölte, az arculatra nyilvános pályázatot írtak ki, ez azonban a több tucatnyi beérkezett pályamunka ellenére eredménytelenül zárult. Ám a pályázaton több olyan tervező került a látótérbe, akikkel a vezetőség szívesen együttműködött volna, ezért végül
Demeczky Nóra és Kátay Hunor beszámoltak a projekt célkitűzéseiről is és elmondták,
a tervezőcsapatnak egy olyan, egységes vizuális rendszer kidolgozása volt a célja, amely lehetőleg minden kultúrára egyszerre utal.
Elmondásuk szerint a Néprajzi Múzeum új alaparculata fekete-fehérben, illetve a piros színnel kiegészítve is használható. A különböző kommunikációs felületeken már egy összetettebb, a néprajz színvilágához köthető skála áll rendelkezésre a minél változatosabb, és figyelemfelkeltőbb tartalmak létrehozásához.
Az embléma mintázatából kiemelhető négy alapelemből egy egyszerűen variálható mintakészlet hozható létre, amely a különböző arculati és kommunikációs felületeken biztosítja az intézmény vizuális identitásának felismerhetőségét - hangsúlyozták a tervezők.
Kemecsi Lajos a tervezők munkáját méltatva kiemelte: fantasztikus új arculattal gazdagodott a Néprajzi Múzeum. A főigazgató szólt az új főépületről is, amely 2022 tavaszán már kiállításokkal nyílik meg. Mint hangsúlyozta, a Városliget mellett készülő főépület tömegének kétharmada a föld alatt található;
az íves tetőn megvalósuló zöldtető a park részeként, az intézmény pedig valódi találkozási helyként fog működni.
Az épület mintegy 7000 négyzetméternyi, a legkorszerűbb kiállítástechnikai megoldásokat is lehetővé tevő időszaki és állandó kiállítási térrel rendelkezik, a belépőjegy nélkül is látogatható fogadócsarnokban pedig egy 2x40 méteres, több mint 3000 műtárgyat bemutató kerámiatér is helyet kap. A Néprajzi Múzeum új otthonában több mint 1000 négyzetméteren
egy ifjúsági múzeumot is kialakítanak, de lesz benne többek között konferencia- és rendezvénytér, kutatóterek, irodák, könyvtár, látogatóközpont, étterem, kávézó, térszint alatt pedig moziterem, raktárak, archívumok is
- fejtette ki Kemecsi Lajos.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.