Nem csak az építészeti megoldások terén kapott látványos megjelenést a Néprajzi Múzeum új épülete, az arculatában is a figyelemfelkeltő megoldásokra törekedtek.
Ahogyan arról korábban már többször is beszámoltunk, a Liget Budapest Projekt keretében, a ZÁÉV Zrt. és a Magyar Építő Zrt. alkotta konzorcium közös munkájával valósul meg a Néprajzi Múzeum új létesítménye, amely a több mint százéves története során először költözhet a gyűjtemény saját igényei szerint kialakított otthonba. Ehhez a változáshoz kapcsolódva újult meg az intézmény arculata is – derült ki az új megjelenés kapcsán megtartott keddi sajtóbemutatón. Legutóbb arról írunk, hogy
az épület homlokzata látványos új külsőt kapott, mindemellett több különleges építészeti megoldást is alkalmaznak a szakemberek.
A régi, Kossuth téri épülethez képest több mint háromszor nagyobb kiállítótér áll majd rendelkezésre a páratlanul gazdag gyűjtemény bemutatására. Az állandó tárlatoknak egy 4.200 négyzetméteres, az időszakiknak pedig 2.300 négyzetméteres teret alakítanak ki.
Budapest szívében, a Városliget mellett fog újra megnyílni 2022 tavaszán a Néprajzi Múzeum, amelynek a kedden bemutatott friss arculata a megújulást és a jelenkorral való szimbiózist tükrözi.
A sajtóbemutatón Kemecsi Lajos főigazgató elmondta, a múzeumok világában is teljesen természetes, hogy brandet építenek. Hangsúlyozta, erre számtalan nemzetközi és magyarországi példa akad, különösen akkor, amikor olyan léptékű korszakváltás jön el egy intézmény életében, mint ami a Néprajzi Múzeumnál várható.
A főigazgató közölte, az arculatra nyilvános pályázatot írtak ki, ez azonban a több tucatnyi beérkezett pályamunka ellenére eredménytelenül zárult. Ám a pályázaton több olyan tervező került a látótérbe, akikkel a vezetőség szívesen együttműködött volna, ezért végül
Demeczky Nóra és Kátay Hunor beszámoltak a projekt célkitűzéseiről is és elmondták,
a tervezőcsapatnak egy olyan, egységes vizuális rendszer kidolgozása volt a célja, amely lehetőleg minden kultúrára egyszerre utal.
Elmondásuk szerint a Néprajzi Múzeum új alaparculata fekete-fehérben, illetve a piros színnel kiegészítve is használható. A különböző kommunikációs felületeken már egy összetettebb, a néprajz színvilágához köthető skála áll rendelkezésre a minél változatosabb, és figyelemfelkeltőbb tartalmak létrehozásához.
Az embléma mintázatából kiemelhető négy alapelemből egy egyszerűen variálható mintakészlet hozható létre, amely a különböző arculati és kommunikációs felületeken biztosítja az intézmény vizuális identitásának felismerhetőségét - hangsúlyozták a tervezők.
Kemecsi Lajos a tervezők munkáját méltatva kiemelte: fantasztikus új arculattal gazdagodott a Néprajzi Múzeum. A főigazgató szólt az új főépületről is, amely 2022 tavaszán már kiállításokkal nyílik meg. Mint hangsúlyozta, a Városliget mellett készülő főépület tömegének kétharmada a föld alatt található;
az íves tetőn megvalósuló zöldtető a park részeként, az intézmény pedig valódi találkozási helyként fog működni.
Az épület mintegy 7000 négyzetméternyi, a legkorszerűbb kiállítástechnikai megoldásokat is lehetővé tevő időszaki és állandó kiállítási térrel rendelkezik, a belépőjegy nélkül is látogatható fogadócsarnokban pedig egy 2x40 méteres, több mint 3000 műtárgyat bemutató kerámiatér is helyet kap. A Néprajzi Múzeum új otthonában több mint 1000 négyzetméteren
egy ifjúsági múzeumot is kialakítanak, de lesz benne többek között konferencia- és rendezvénytér, kutatóterek, irodák, könyvtár, látogatóközpont, étterem, kávézó, térszint alatt pedig moziterem, raktárak, archívumok is
- fejtette ki Kemecsi Lajos.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.