Helyére került a mindezt elismerő nívódíj emléktáblája a Hídépítő, illetve a Mészáros és Mészáros kivitelezésében elkészült több mint fél kilométeres határhíd magyarországi oldalán.
2020 egyik legfontosabb építőipari eseménye volt amikor átadták a Duna Magyarország és Szlovákia közti határszakaszán Komáromnál átívelő Monostori hidat. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a Slovenská Správa Ciest (SSC) beruházásában felépített átkelő kivitelezését a Hídépítő Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta H-M DUNAHÍD Konzorcium végzete el, kiemelt alvállalkozóként a Hódút Kft. közreműködésével. A Monostori híd a Duna legmagasabb hídjaként jött létre. A hétezer tonnás acélszerkezetű híd kétsávos, nehéz járművek és munkagépek is használhatják.
A nívódíjat még 2021 decemberében kapta meg a különleges, egypilonos szerkezetű híd, most április utolsó napjaiban pedig ennek alkalmából avattak táblát az Új Komáromi Duna-híd Látogatóközpont mellett.
Az eseményen felszólalt dr. Molnár Attila polgármester, aki külön megköszönte mindenkinek a munkát, akik a híd felépítésében részt vettek. Hangsúlyozta a híd turisztika jelentőségét, illetve kiemelte: Komárom az egyetlen olyan város az egész folyam vonalán, amely nem főváros, és mégis három híd is összeköti a Duna túlpartjával. Gazdasági szempontból is jelentősnek nevezte a fejlesztést és elmondta: napi háromezer teherautó halad át a hídon.
Dr. Katona András, a bíráló bizottság referense, a Közlekedéstudományi Egyesület delegáltja felszólalásában többek között azt hangsúlyozta: jelenleg a magyar hídépítés aranykorát éli, a megépülő hidak számát tekintve is és a Monostori híd ennek az aranykornak az egyik meghatározó létesítménye. Szavaiból kiderült még: mind technológiai innováció, mind pedig építészeti érték tekintetében kiemelkedő a műtárgy.
Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója beszéde elején megköszönte az elismerést, majd kifejtette: csúcstechnológiát tudtak megvalósítani az építkezésen. Elmondta: a projektről az összefogás jut eszébe, mivel magyar-szlovák összefogásnak köszönhető a híd elkészülte, illetve az Európai Uniót is részt vett a finanszírozásában.
Ezt követően a kivitelezőkre kitérve mondta el: a hidat is egy összefogás hozta létre. Kiemelte a tervezőket, a mérnöki szervezetet, és kivitelezőket is: nem csupán a Hídépítő Zrt.-t, a Mészáros és Mészáros Zrt.-t, valamint a Hódút Kft.-t, de a Hídtechnika Kft.-t és a HSP Hídépítő Speciál Kft.-t is.
A vezérigazgató kifejtette: immár talán húsz éve tart a hídépítés aranykora és hosszú lenne felsorolni, hány hidat tudott felépíteni a szakma, és közte az az általa felsorolt cégek ezalatt az idő alatt. Ezt követően rámutatott: a korszak nem ért véget, mióta a Monostori hidat befejezték, azóta több helyen is dolgozik gyakorlatilag ugyanaz a szakmai stáb.
A cégvezető ennek kapcsán több hidat is felsorolt. Az M4-es és M44-es Tisza-hídját és az M44-es Körös-hidját (az adott hidak, mint cikkeinben is beszámoltunk róla a Duna Aszfalt Zrt., illetve leányvállalata, a Hódút fővállalkozásában épülő útszakaszok részeként valósultak meg, ebben a formában dolgozott rajtuk kiemelt alvállalkozóként az A-Híd), valamint az épülő paksi Duna-hidat (ebben a beruházásban a Duna Aszfalt a fővállalkozó, és a cég alvállakozójaként vesz részt a Hídépítő a munkában).
Sal László beszédjek végéhez közeledve külön kiemelte a Lánchidat is, ahol szintén az A-Híd stábja dolgozik jelenleg is (a nagyszabású projektben, ahogy arról a beruházást rendszeresen bemutató cikkeinkben is olvashatnak, az A-Híd a fővállalkozó).
Az esemény a nívódíjat megörökítő tábla leleplezésével zárult: ezt Sal László, Görbedi Lászlóval, a Mészáros és Mészáros Zrt. vezérigazgatójával, valamint dr. Katona Andrással közösen tette meg az ünnepség végén.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.