2024.04.28, Vasárnap

Hirdetés

Szinte mindennel találkoztak, ami létezhet egy építkezésen – Így épült meg az M4-es legújabb szakasza
Főkép: az M4-es autópálya egy része Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Szinte mindennel találkoztak, ami létezhet egy építkezésen – Így épült meg az M4-es legújabb szakasza

magyarepitok.hu

2022.06.25. 10:00 - Kalácska-Nagy Nóra

Az M4-es kihívásain túl az érdeklődők meghallgathatják, miért különleges az M44-es Tisza-hídja Tiszaugnál.

Hirdetés

2022 februárjában adták át az M4-es autópálya újabb szakaszát, amely Szolnokot elkerülve, Abony és Törökszentmiklós között létesít közvetlen kapcsolatot. A Spakli21 júniusi adásából kiderül, milyen szerepet tölt be az M4-es Magyarország közlekedése szempontjából, valamint milyen speciális részekből tevődött össze építése. A hangfelvétel továbbá az M44-es gyorsforgalmi út legkülönlegesebb Tisza-hídjára is kitér.

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) Média Tagozatának közreműködésével készült podcast felvételen ezúttal részt vett:

  • Pál József, a Duna Aszfalt Zrt. projektvezető helyettese
  • és Lakatos István, az A-Híd Zrt. projektvezetője.

A műsor állandó vezetője Náray Balázs.

A képen balról jobbra: Pál József, a Duna Aszfalt Zrt. projektvezető helyettese,
Lakatos István, az A-Híd Zrt. projektvezetője és Náray Balázs műsorvezető.
Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

A speciális csomópont feladta a leckét a kivitelezőknek

Az M4-esnek köszönhetően egyre hosszabb részen lehet 2x2 sávos úton közlekedni az ország egyik legfontosabb főútján. A 27 kilométeres új szakasz kivitelezése 2019 nyarán indult, idén februárban adták át. Pál József az átadás óta eltelt időszak tapasztalatairól elmondta, a tranzitforgalom kétharmada már áttevődött az M4-es szakaszára.

„Több speciális része is volt az útépítésnek, ennek része volt a régi 4-es út szélesítése, de építettünk teljesen új nyomvonalat is, illetve Törökszentmiklósnál egy speciális csomópontot létesítettünk. Nagyon sok körforgalmat kapott ez a csomópont, így aki nem idevalósi, könnyen eltévedhet. Ez volt az egyik legnehezebb feladatunk a projekt során.”

Az árvíz is okozott plusz munkát a Duna Aszfalt szakembereinek, új terveket kellett készíteniük a gátakon megjelenő megemelkedett vízszint miatt. „Szinte mindennel találkoztunk, ami létezhet egy építkezésen.”

tiszaugi Tisza-híd

Egyedi szerkezet valósult meg

Az Alföld a közelmúltban gazdagodott egy újabb Tisza-híddal, ez pedig az M44-es Tisza-hídja Tiszaugnál. Az M44-es Kecskemétet köti össze Békéscsabával, az itteni hídépítésről Lakatos István elmondta, nagyon régóta vártak ebben a térségben mind az útra, mind a híd elkészültére.

„Ez egy teljesen újonnan épülő híd, amely 3 szerkezetből áll: jobbparti ártéri híd, mederhíd és egy balparti ártéri híd, de az igazi kuriózuma a mederhíd. Ez Magyarországon egyedi szerkezeti kialakítással készült el, félellipszis alakú pilonokra függesztettük fel a ferdekábeleket. Ezek a ferdekábelek tartják azt az öszvérszerkezetet, amin átmegy a forgalom a Tisza fölött. A végeredmény szemet gyönyörködtető.”

A projektvezető elárulta, már 8-10 kilométerről látszódnak a híd pilonjai az Alföldön utazva.

További érdekességek is kiderülnek a két projektről az alábbi beszélgetésben:

Galéria

Iparági hírekSpakli21ÉVOSZÉVOSZ MédiatagozatDuna Aszfalt Zrt.A-Híd Zrt.M4-esM44-eshídépítésútépítés

Hírlevél

Hirdetés