A Wienerberger Zrt. kutatása szerint a jelenleg futó lakásfelújítási támogatások ellenére a tetőfedők óvatosan tekintenek a jövőbe.
A tetőfedéssel foglalkozó szakemberek tapasztalata szerint a felhasznált anyagok tekintetében a megrendelők továbbra is a kerámia tetőcserepet választanák leggyakrabban a kínált lehetőségek közül. A cserepeket a beton tetőfedő anyagok követik – derült ki a Wienerberger Téglaipari Zrt. által készített kutatásból.
A reprezentatív felmérés a szakemberek üzleti kilátásaira is rákérdezett, így kiderült, hogy bár az elmúlt három évben növekedett a megrendelésállományuk, a jövőt még mindig inkább csak rövid-közép távon tudják tervezni.
A kutatásban megkérdezettek szinte kivétel nélkül a kerámiacserepet vagy a betoncserepet tartják a legnépszerűbb választásnak, 47 százalékuk az előbbit, 43 százalékuk az utóbbit használja a leggyakrabban. Az egyéb megoldások, mint például a cserepes-lemez és a korcolt lemez fedések ennek megfelelően sokkal kevésbé keresettek Magyarországon (6 és 3 százaléktól kérik ezt legtöbbször). Ha rajtuk múlna, a tetőfedő szakemberek ennél is nagyobb arányban (54%) választanák a kerámiacserepet munkájuk során.
A tetőfedés fontos jellemzői szempontjából vizsgálva, a megkérdezettek többsége szintén a kerámia tetőcserepet tartja a legjobb választásnak. Időtállóság szempontjából 57 százalékuk szavaz bizalmat ennek a megoldásnak. A betoncserép esetében a megkérdezettek negyede (26%), a korcolt lemezfedésnél pedig 16 százalék szerint állja leginkább az idő múlását.
A környezetbarát tetőfedőanyagok tekintetében még egyértelműbb a konszenzus, hiszen meggyőző többség (80%) értett egyet abban, hogy a kerámia tetőcseréppel dolgozni a leginkább környezettudatos választás.
A legtöbb tetőfedő (76%) szerint a kerámia tetőcserép az az anyag, amelyik hosszabb távon is népszerű lehet az építők és építtetők körében egyaránt. 58% a beton tetőfedő anyagnak is bizalmat szavazna hosszútávon is. Minden negyedik megkérdezett a korcolt lemezfedést (25%), minden ötödik pedig a cserepes lemezfedést (22%) is jó megoldásnak gondolja a távolabbi jövőben is.
Ami az üzlet- és ügyfélszerzést illeti, az elmúlt három évben a többség megnövekedett megrendelés mennyiséget tapasztalt: közel minden második (48%) vállalkozás jelentős, 20 százalékot meghaladó növekedésről, minden ötödik pedig 20 százalék vagy az alatti növekedésről számolt be. Mindössze 7 százalék szenvedett el jelentős visszaesést, ők elsősorban a társas vállalkozások közül kerültek ki.
Ezzel együtt, a tetőfedéssel foglalkozó vállalkozások többsége (67%) jelenleg csak fél-egy évre látja biztosítottnak előre a munkáit. Minden ötödik vállalkozásnak 1-2 évre, minden tizediknek pedig csak félévre vagy annál is kevesebb időre van előre lekötött munkája. A társas formában működő tetőfedők valamivel hosszabb távon is előre látják a munkáikat.
Meglehetősen komoly egyetértés mutatkozott abban, hogy a következő években a megkérdezettek előtt álló legnagyobb kihívás a vállalkozások anyagi stabilitásának fenntartása (94%) és a géppark/eszközállomány fejlesztése (92%) lesz.
Ezen kívül a tanulás és képzés (81%), valamint a megbízható, magasan képzett szakemberek felvétele (79%) is nagy fontossággal és így kihívásokkal bír.
A lakásfelújítási támogatás által generált extra igény a tetőfedő piacot is segítette: a megkérdezettek többsége (67%) arról számolt be, hogy ügyfeleik legalább 20 százaléka igénybe veszi a lakásfelújítási támogatásokat. 16 százalék szerint az ügyfelek akár 20-50 százaléka is élhet a különleges lehetőséggel.
***
A felmérésben 150 társas vállalkozás és egyéni vállalkozó vett részt, mely minta összetétele a működési forma és a telephely régiója tekintetében is reprezentatív.
A Duna Group közép-európai piaci terjeszkedésének egyik kulcslépése a Portfolio Property Awards zsűrijének elismerését is kiváltotta.
Első alkalommal rendezte meg az áprilisban átadott új helyszínen hagyományos nyílt napjait a MEVA.