A több jelenleg is zajló, a hazai ágazat szempontjából meghatározó hídépítésen is alvállalkozó cég apostagi telephelyén 2023 negyedik negyedéve végén fejeződik be a fejlesztés.
A Hídtechnika Hídépítő, Karbantartó és Szigetelő Kft. 291,69 millió forintot fordít technológiai korszerűsítésre - mondta a vállalat ügyvezetője február 1-jén sajtótájékoztatón Budapesten. Lipót Attila István közölte, hogy a fejlesztéshez 204,18 millió forintos, feltételesen visszatérítendő uniós támogatást nyertek el a Széchenyi Terv Plusz Programban.
A beruházás részeként új gépeket vesznek, termelési folyamatokat gépesítenek, javítva a cég erőforrás-hatékonyságát, egyben termékei és szolgáltatásai minőségét, emellett a projektben szerepel munkavállalói nyelvi képzés és szervezetfejlesztés is
- ismertette.
Az ügyvezető rámutatott, hogy a beszerzett eszközöknek, gépeknek köszönhetően a vállalat javíthatja piaci pozícióit a hídépítési, hídfelújítási szegmensben, növelheti bevételeit, és a beruházás hozzájárul új munkahelyek létrehozásához, a meglévők megőrzéséhez is.
A projekt a vállalat apostagi telephelyén 2021 augusztusában kezdődött, a támogatói okiratot november 2-án írták alá és várhatóan 2023 negyedik negyedéve végén fejeződik be - jegyezte meg.
A Hídtechnika Kft.-t 1991-ben alapították, a cég évente 20-30 vállalkozási szerződést köt, meghatározó részben hídépítésre, hídfelújításra. A 24 embert foglalkoztató vállalat jelenleg a fővárosi Lánchíd felújításán és a Kalocsa-Paks Duna-híd építésén dolgozik (az előbbi fővállalkozója az A-Híd Zrt., az utóbbié a Duna Aszfalt Zrt. – a szerk.) – mondta el az ügyvezető.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a cég éves nettó árbevétele 2020-ban 2,2 milliárd forint, 2021-ben 2,4 milliárd forint volt, adózott eredménye 2020-ban 76,3 millió forintot, 2021-ben 1,073 millió forintot tett ki. A vállalat képviselőjének tájékoztatása szerint az éves nettó árbevétel 2022-ben is meghaladta a 2 milliárd forintot.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.