Az idei Szabadics Ride Company Challengen nemzetközi licensszel rendelkező csapat is részt vesz, mellyel támogatói megállapodást köt az építőipari cég.
Nemrégiben beszámoltunk arról, hogy szeptember 22-24-között szervezik meg a MAPEI Tour de Zalakarost. A hétvége során összesen 5 futamra nevezhetnek a kerékpáros sport szerelmesei.
Az esemény céges csapatversenyszámát, a Szabadics Ride Company Challenget a rendezvény második napján, szombaton tartják meg, amelyre két kategóriában – hobby és verseny – nevezhetnek a versenyzők, ezenkívül szintén ezen a napon délután zajlik az ingyenes gyerekverseny is.
A vasárnapi nap az egyéni és a családi futamoké. Ekkor egyéniben, hosszabb szakaszokon 60 és 137 kilométeren mérettethetik meg magukat a biciklisek. A családi bringatúra 33 kilométer hosszú, sík útvonalon, nagyrészt kerékpárúton halad a Kis-Balatont megkerülve.
A rendezvénnyel kapcsolatban megkerestük Kovács Tamást, a Szabadics Zrt. elnökét, aki beavatta lapunkat a felkészülés rejtelmeibe.
„Minden évben sokat gondolkodunk azon, hogy miként lehetne egyre magasabb színvonalú eseményt szervezni, ezért mindig előrukkolunk egy-egy újítással. Ennek köszönhetően évről évre egyre nagyobb az érdeklődés a Tour de Zalakaros különböző versenyfutamaira, így a saját céges csapatversenyünkre a Szabadics Ride Company Challenge-re is. Az idei évben, a tavalyi rekordszámú csapatnevezések számát sikerült túlszárnyalnunk, az induló csapatok száma 67-70 között lesz a céges futamon. Külön öröm számunkra, hogy az ország egyetlen nemzetközi licensszel rendelkező csapata, az Epronex Team is megméretteti magát a versenyen.”
Az útvonal a Kis-Balaton körül halad közel 38 kilométeren keresztül, többnyire sík terepen, mely azonban tartogat kihívásokat: Zalaszabar és Zalavár előtt egy viszonylag hosszú emelkedőt kell teljesíteni, illetve a cél felé haladva Balatonmagyaród és Zalakomár között egy folyamatosan emelkedő szakasz is vár a versenyzőkre.
„A cégen belül a korábbiakhoz hasonlóan töretlenül népszerű a rendezvény, hiszen idén is 5 csapattal neveztünk. Vannak újonnan induló kollégák, akik kedvet kaptak a biciklizéshez, de vannak, akik a kezdetektől fogva minden évben rajthoz állnak, és ez már a hetedik megmérettetésük” – mondta el a Szabadics Zrt. elnöke.
A felkészülés részleteivel kapcsolatban kifejtette:
„Voltak és vannak közös edzéseink: a rendezvény nem arról szól, hogy a verseny napján odagördülünk a dobogóhoz, hanem igyekszünk felkészülni, felfedezni, hogy melyik részén a pályának kinek célszerű elöl mennie, ki diktálja a tempót, kire kell figyelni, hogy ne maradjon le, mert ez csapatsport. Amennyiben mégsem sikerült összehozni a közös tekerést, akkor egyénileg is készültünk mindannyian. Megbeszéléseink is voltak, igyekeztünk kialakítani csapatonként a stratégiát. Tulajdonképpen mi egész évben a Ride-ra készülünk” – emelte ki.
A csapaton belüli együttműködés a Szabadics Zrt. vállalati kultúrájának része, ennek erősítésére a kerékpáros csapatsport különösen jó eszköz. Hiszen a verseny során is végeredményként csak a negyedik befutó eredménye vehető figyelembe, mint a csapat eredménye, ezért szinte mindegy, hogy egyénileg mit tud valaki, a lényeg az, hogy a csapat hogyan tud együtt dolgozni, egymást segíteni, erősíteni.
„Nekem személyesen is édesgyermekem a Ride, mert az én országúti kerékpáros tevékenységem kezdete az első Ride időpontjára datálódik, és ami fontos, hogy azzal a csapattal, amivel itt évről évre indulunk, csak idén két másik eseményen is részt vettünk már, így ennek közösségformáló ereje sem elhanyagolható” – osztotta meg velünk személyes érintettségét a vállalt első embere.
„Büszkék vagyunk arra, hogy idén is van legalább 6-7 olyan cég, olyan csapat, akik először vesznek részt a rendezvényen. Bízom benne, hogy elégedettek lesznek a rendezéssel, az esemény hangulatával és jövőre visszatérnek hozzánk.”
Az eseményen sor kerül egy együttműködési megállapodás aláírására az Epronex csapatot működtető társasággal, melynek keretében a Szabadics Zrt. támogatásának köszönhetően tudnak a versenyzők részt venni a különböző megmérettetéseken, népszerűsítve ezzel a kerékpársportot és Magyarországot szerte a világban.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.