Az elérhető legkorszerűbb eszközparkkal segíti a hazai építkezéseket a Mamut Daru.
Minden építés kulcseleme, szimbóluma és fokmérője a daru, amivel az építési anyagokat a munkaterületre juttatják. Bár nehéz tárgyak daruval való emelését már az ókor óta alkalmazzuk, a toronydaru viszonylag újkeletű találmány. Hans Liebherr német mérnök 1949-ben (a róla elnevezett cég megalapításával egyidejűleg) szabadalmaztatta a mozgatható, forgó toronydarut. Találmánya nem csak a II. világháború utáni újjáépítést segítette, de hamar világszerte elterjedt. Az azóta eltelt több, mint hetven évben számtalan toronyház építését tette találmánya könnyebbé és gyorsabbá.
A 2004-ben alapított, magyar tulajdonú Mamut Daru székhelye Egerben, Budapesttől mintegy 130 kilométerre található, ma 63 toronydaruból, 15 terepjáró- és teherautó-daruból, valamint egy 100 tonnás teleszkópos, lánctalpas daruból álló flottát üzemeltet.
Nem véletlenül számít tehát etalonnak a Liebherr a darugyártók között. Okkal esett a hazai Mamut Daru vállalat választása is az egyik legkorszerűbb termékükre. Amint azt a Vertikal.net szaklap cikkéből is megtudhattuk, a Mamut Daru igazi zászlóshajója érkezett meg a közelmúltban a főváros környéki telephelyükre: az új, 450 tonnás Liebherr LTM 1450-8.1 a cég eddigi legnagyobb autódaruja.
A nyolctengelyes LTM 1450-8.1 85 méteres főgémmel rendelkezik és kitámasztó lábakkal, illetve csörlővel 12 tonnás tengelyterhelésen belül képes emelni. A daru VarioBallast állítható ellensúllyal és VarioBase változtatható támasztórendszerrel is rendelkezik.
A magyarországi építkezéseken nagy a kereslet az acélszerkezetek építésénél olyan emelőrendszerre, amely nagy sugarú körben képes mozgatni nehéz terheket is. Budapesten számos, jelenleg kivitelezés alatt álló épület magassága meghaladja a 70 métert, az LTM 1450-8.1 hosszú gémje ilyen építkezéseknél tökéletes választás lehet.
„Ha egy daru meghibásodik, az egész építkezés leáll” – ismertette a Vertikal.net tudósítása szerint Balogh Csaba. „A Liebherr daruk megbízhatóak és különösen jól tartják az értéküket; a Magyarországon nyújtott szolgáltatás pedig kiváló: nagyra értékeljük a cég szervizpartnere, a Pointed Kft. támogatását.”
Annak érdekében, hogy a darutechnológiában elérhető legújabb fejlesztésekkel dolgozhassanak, további két eszközt is megrendeltek a gyártótól: egy 230 tonnás LTM 1230-5.1 és egy 300 tonnás LTM 1300-6.3 autódarut.
Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a Magyar Tudományos Akadémia székházának felújítása jelenleg is zajlik. Ennek során természetesen szükség van toronydaru használatára, a különleges helyszínhez pedig a Mamut Daru egy teljesen új RAIMONDI T187/10 típusú toronydarut biztosított.
Toronydarujuk a gyártó legújabb, T-jelű szériájának darabja. Magyarország első T szériás Raimondi toronydaruja az elérhető legkorszerűbb technológiával rendelkezik: folyamatos, távoli összeköttetésben áll a gyártóval, így ők azonnal képet kaphatnak a berendezés aktuális, akár terheltségi állapotáról vagy szélterheléséről. Ezeket az adatokat pedig fél évig tárolja is a rendszer.
A vállalat daruja a széria erősebb, 10 tonna maximális kapacitású darabja, amely 6 x 6 méteres alvázon nyugszik; az elérhető maximális horogmagassága 58.7 méter, maximális gémhossza pedig 67,5 méter. Gémvégi alap teherbírása maximális gémhossznál 1,46 tonna. A MTA székházának építkezésén felmerülő igények szerint a darut 47,5 méteres horogmagasságra és 55 méteres gémhosszra szerelték fel, így az a gém végén az "ultralift" rendszerrel 30 kiló híján 3 tonnát képes megemelni, ami kiemelkedő teljesítmény.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.