Ultrabalaton – húsz órán belüli idővel futotta körbe a Szabadics Építőipari Zrt. csapata a „magyar tengert.”
A közösségépítő programokra nagy hangsúlyt fektető SZABADICS Építőipari Zrt. 13 fős csapatot indított Magyarország legnagyobb közösségi futóversenyén, az NN Ultrabalatonon.
2024-ben már 18. alkalommal rajtolt el Magyarország legnépszerűbb közösségi sporteseménye. A Balatont megkerülő, egykörös verseny egyben Közép-Európa legnépszerűbb futóversenye is, amelyet egyéniben, váltóban, futva vagy kerékpárral is teljesíthetnek a résztvevők. A feladat a balatonfüredi versenyközpontból, nyugat felé indulva megkerülni hazánk legnagyobb tavát. Ennek során a váltók autókkal követik a versenyzőket és mindenki az előre számára kijelölt szakasz elején csatlakozik be.
Egy 200 kilométer feletti ultrafutó versenyt álmodtak meg a verseny alapítói 2007-ben, amelyen a kezdetekkor összesen 200 fő vett részt. A maroknyi csapathoz évről évre egyre többen csatlakoztak, így 2023-ra az indulók száma már meghaladta a 21 ezret. A teljesítésre nagyobb létszámú csapatban 27 óra, míg egyéniben 31 óra áll rendelkezésre.
Jól mutatja a Szabadics munkatársainak versenyszellemét, hogy a május 4-én szombaton, 13:00 órakor rajtolt Szabadics RUN nevű csapat a lehető legnagyobb, 13 fős létszámmal vágott neki a küzdelemnek, a résztvevők között pedig négy igazgatósági tagot is találhattunk: Szabadics Roland operatív igazgató, László Zoltán stratégiai piacokért felelős igazgató, Dr. Czigányné Bauer Beáta gazdasági igazgató és Varga Ignác, a magasépítési üzletág igazgatója is kivette a részét a nagy kitartást igénylő feladatból.
„Tavaly ősszel, először neveztünk az UB-ra, csapatverseny kategóriában, a 6-13 fős csapatok között. 2024 januárja körül jött az örvendetes hír, hogy indulhatunk a ’versenyen’, bekerültünk a várólistáról”
- mesélte Szabadics Roland, hozzátéve: „a versenyt idézőjelbe teszem, mivel első bálozóként nekünk a részvétel és a teljesítés volt a legfontosabb.” Ennek ellenére – természetesen – eltervezték a szükséges időt, amelyet sikerült túlszárnyalniuk.
Ma különösen fontosak a csapatösszetartó rendezvények, a Szabadics Cégcsoport is nagy hangsúlyt fektet az ilyen jellegű tevékenységekre; a sport pedig központi szerepet foglal el a cég életében. „Számos sportversenyt, sportegyesületet támogatunk, közülünk – mesélte – sokan sportolnak, a kollégáknak az irodaházban konditermet üzemeltetünk saját edzővel, illetve évek óta rendezzük meg Magyarország legnagyobb céges kerékpáros csapatversenyét, a Szabadics Ride Company Challenget. Az UB kiválóan tükrözi a filozófiánkat: EGYÜTT SIKERÜLHET!”
Csapatukat a lehető legnagyobb létszámmal indították, így erősítve a pozíciójukat, ugyanakkor a biztonságot is, hiszen a tagok között voltak gyakorlott futók, hobbyfutók és olyanok is, akik ezzel a versennyel kaptak nagyobb kedvet a futásra.
„Eltérő szinten voltunk felkészültség szempontjából, azonban – lelkendezett Szabadics Roland – a ’keret’ kihirdetése után mindenki komoly elánnal vágott bele saját edzéstervébe, amibe nagy örömömre be tudtunk iktatni néhány közös futást is.”
A végső nevezés után közös meetingeken egyeztették a szakaszbeosztást, a frissítéseket, a logisztikát, de még a mez kiválasztása is közösen történt – igazi csapatmunka volt tehát az előkészület is.
„Eltelt egy nap, de még mindig a verseny hatása alatt vagyok; de nem csak én: az egész csapat még ül az abszolút pozitív flow-érzésen”
– tudtuk meg az operatív igazgatótól az esemény után.
Eredményük 19 óra 18 perc lett, amivel javítottak az eredetileg tervezett időn és bekerültek a legjobb 20% közé a céges csapatok között, míg a 10-13 fős férfi csapatok (náluk 5 hölgy is szerepelt) között a legjobb 15%-ban végeztek. Mint mondta:
„bár azt nyilatkoztam korábban, hogy az időeredmény nem számít, maximalista céghez híven mindenki odatette magát, sokan várakozáson felül teljesítettek.”
„Önmagában az is megterhelő, ha ébren kell maradni 24-28 órát, hát még ha közben versenyen kell részt venni, futni és folyamatosan utazni” – összegezte az igazgató. „Fárasztó küldetés volt, de előre jól megtervezve a logisztikát, a váltásokat, a frissítéseket és a sötétben történő biciklis kíséreteket problémamentesen hoztuk le ezt a körülbelül 20 órát, így a végén fáradtan, de nagyon boldogan koccinthattunk a sikerünkre.”
„Mérhetetlenül büszke vagyok – szögezte le – a teljes csapatra, a futók mellett köszönöm minden segítő munkáját is, akik nélkül ez a teljesítmény nem lett volna elérhető. Jól szimbolizálja ez az esemény azokat az értékeket, amelyeket a Szabadics Cégcsoportnál vallunk:
eredményt és sikert csak egymást segítve, megfelelő összefogással tudunk elérni. Egyedül senki sem érhetett volna célba; viszont közösen, együttműködve mindenki által hozzátéve a maga teljesítményét sikerült.”
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.